Direktlänk till inlägg 26 juni 2017

Dagens händelser och en längre tripp på G.

Av Heidi Månsson - 26 juni 2017 20:05

Tjabba tjena hallå. Ja då börjar första officiella semesterdagen gå mot sitt slut. Det har varit en bra dag trots att det inte har varit badväder. Först fick jag sovmorgon och bara det är ju helt underbart. Tror att jag kom upp strax efter nio i morse och sen har det varit "full rulle" hela dagen. Jag och Linnea tog ut Zacko på en runda i byn och det är klart att det inte bara var den fyrbenta som skulle rastas. Ett stopp på lekplatsen blev det så att Linnea kunde få rusa av sig lite överskottsenergi också. Vi gungade gungbräda och hon åkte rutchkana om och om igen. Det blev en skön runda :)


Efter det så han jag rengöra bur nummer tre (gjorde två i lördags) så nu ikväll ska jag ta den sista. Det är lite pyssel när man har så många burar men jag tycker att det är roligt att göra fint till dom små gnagarna. Jag klurar fortfarande på om jag ska bygga en egen bur till mina fyra marsvin för att kunna få det som jag vill ha det och naturligtvis få det som jag tror att mina små svin mår bäst av :) Jag ser drömburen framför mig men sen ska man ju ha plats, fått fatt i material och helst kunna hålla i en hammare utan att slå sönder allt annat runt sig också. Hehe.

Nåja - åter till ämnet :o) Efter burstädandet så åkte jag och Linnea in till stan för att träffa Louise och Alina. Vi tog en fika på Espresso House och pratade om lite allt möjligt. Tack för en trevlig stund!

Linnea jagade lite pokemon och slök en glass från Otto-vagnen på torget. Vi uträttade lite ärenden, tankade bilen och handlade mat. När vi kom hem så hade precis Fredrik kommit hem från jobbet och hunnit rasta Zacko. Det hade gått bra för honom att vara själv här hemma :=) Vi åt kvällsmat och tjoff så var det kväll och dax för att börja runda av. Dagarna går fort ibland.


Just nu önskar jag att morgondagen kan vara över så att det kan bli onsdag morgon. Jag ska ääääääntligen få komma iväg till Gekås!! Som jag har längtat!! Jag och Linnea åker tillsammans med "barnvakts-Jennie" som vi kallar henne och så Jennie Lindberg och hennes ena dotter Nathalie så det blir full bil. Kul! Jag längtar superdupermycket :) Vågar knappt tro att det är sant med tanke på hur ofta som nått har gjort att jag har fått planera om och ställa in innan. Nu får inte bilen gå sönder och ingen får bli sjuk. Håll tummarna för att allt går som det ska nu!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards