Alla inlägg den 27 januari 2018

Av Heidi Månsson - 27 januari 2018 20:45

Nä men tjenare! Visst är det väl så att det är lördag den 20/1 idag? Eller hur? För det kan omöjligt vara så att det har gått en vecka...Jag kan väl inte vara den enda som hörde Svischet när veckan flög förbi? Jag skrev ju för en vecka sedan att jag "skriver nog mer i morgon" men det måste ju betyda att det är söndag den 21/1 i morgon. Och jag misstänker att det inte går ihop så sorry för att jag är en sådan slarver. Nu är jag iaf här :)


Vad har då hänt sedan sist? Ja ibland undrar jag det med, hehe. Sist jag skrev så skulle jag och gubben min titta på film här hemma. Vi såg Erased och den var bra. Massor med action - me like!

Övernattningen gick bra för flickorna och de lekte nästan hela söndagen med innan Michelle åkte hem vid 16-tiden. Det är så skönt när lek med kompisar och övernattningar fungerar för då känner man liksom att man orkar med och de barnen som det funkar med är välkomna igen utan att man får lite magknip och oro för hur det ska gå.

Söndagen var en slappedag och det var såååå skönt att bara göra ingenting. Det var så skönt så att jag fortsatte med det hela dagen ;)


I måndags var det bara jobb. I tisdags var det bara jobb. I onsdags jobbade jag ännu mer. I torsdags var det för dax för besiktning av bilen (och den gick igenom Utan Anmärkning! Wooohooo!!) sen var det lite möten och sen var det dax för Robin att få veckans spruta på CSK. Full rulle med andra ord.


I går var jag först och storhandlade mat. Lönen hade ju äntligen trillat in och vi hade dessutom 10% på CG så det blev en runda dit.

På eftermiddan kom Felicia, Nico och Gabriella hit :) Felicia fick övningsköra lite och sen så plockade vi med oss hämtmat (jag och Felicia tog kinamat men de andra beställde från pizzerian) som vi njöt av här hemma. Efter det så spelade vi lite sällskapsspel och bara njöt av en lugn kväll.

Idag har vi haft en slappedag (igen - ja jag vet - det ska va gött att leva!) men det har liksom inte riktigt funnits någon energi till annat. Vi sov länge, åt en sen men god frukost, spelade lite spel med "gästerna" och sedan vid 16-17-tiden så körde jag (högst motvilligt) den lilla goa familjen in till stan. Vi håller tummarna för att de kommer tillbaka snart för det har varit ett väldigt mysigt dygn där vi bara har gjort vad som har fallit oss in och bara njutit av lugnet.

Faktum är att myset bara fortsätter. Vi har den stora äran att få passa Idas hundar igen och det är myspys på hög nivå :) Ida kom och lämnade hundarna precis när jag hade lämnat av Felicia med familj så nu ska jag bara mysa med vovvarna. De brukar ligga brevid mig i soffan när jag tittar på film på kvällarna. En på varje sida om mig på varsin filt eller kudde. Gos gos :=)


Vågar inte lova att jag skriver mer i morgon. Vi ses när vi ses :o) Ha en fortsatt trevlig kväll! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards