Direktlänk till inlägg 9 juli 2018

God morgon i stugan :)

Av Heidi Månsson - 9 juli 2018 07:49

God morgon! Idag är det dax att lämna stugan och fara hem. Jag vill verkligen inte det... Jag älskar detta campinglivet :) Det är väl dock bara att inse att det är dax att återvända till verkligheten där hemma. Det som dock är skönt är att vi inte bokade denna lilla semestertripp på slutet av semestern så att man ska börja jobba när man kommer hem. Jag har två veckor till med ledighet framför mig och DET känns bra! :=)

Det är bara jag och Linnea som är kvar här då de andra var tvungna att åka hem igår pga jobb och annat. Vi ska passa på att njuta av nybakta frallor och en mysig frukost idag igen. Sen ska vi med största sannolikhet bada (beror på vädret men det verkar bli badväder) eller kanske utforska någon del av ön innan det blir hemfärd. Än så länge sover lillstumpan så vi får se vad hon säger sen.


Vi snackade lite igår om det här med att campa nästa sommar igen och då ska vi nog ta en annan camping och försöka välja en där det finns lite mera alternativ på vad man kan göra. Det är ju faktiskt lite begränsat när man bor på en liten ö. Visst - man kan lätt ta sig över vattnet till fastlandet och hitta på något där men det blir lätt en bit att köra då närmsta stad är Kristianstad och där har vi väl gjort det mesta som finns att göra eftersom vi är där så ofta. Det är kanske bättre med en camping som ligger liiiiiite längre bort så att det finns ny mark att utforska och större variation på vad man kan göra. Jag vet inte - vi får väl göra mera reserch inför nästa sommar.


Jag har lite foton och kanske nån liten filmsnutt som jag tänkte att jag ska gå igenom när jag har tillgång till min dator och eventuellt så har jag nått som jag kan lägga upp på bloggen. Det är alltid lite spännande med semesterbilder för man vet inte riktigt vad som har fastnat på bild och inte. Det är det negativa med dagens displayer på mobilerna också - det är svårt att se nått på telefonen när solen lyser på dom. Sen är det ju alltd lättare att kolla på bilderna på datorn som har större skärm.


Nähä nu hoppas jag att lillgumman vaknar snart. Jag börjar bli hungrig och försäljningen av de varma nybakta frallorna har börjat. Fruuuuuukoooooost!! *kurr*.


Ha en bra måndag alla semesterfirare. Å ni andra - jobba lugnt - det är ju trots allt måndag ;)

Puss och kräm :o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards