Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Måste jag?

Av Heidi Månsson - 22 oktober 2008 08:50

Tjaba!

Vaknade rätt utvilad idag, väckte sonen och sen gällde samma rutiner som varje skoldag. Vi fick en mysig morgon utan stress idag och det kändes väldigt bra. Vissa dagar kan det vara ett evigt tjatande om allt men inte idag :)

Samma sekund som jag hade vinkat av honom vid skolbussen så slog det mig...mitt goda morgonhumör försvann...mörkret sköljde över mig...för vad står på dagens datum i kalendern om inte ett möte på arbetsförmedlingen... Jag har varit arbetslös sedan i Januari i år, jag söker alla jobb jag kan söka och har lessnat på att gå här och skrota så jag bad min handläggare på AF om hjälp för jag ville nu ha en praktikplats - det är en bra chans att få in en fot. Vad tanten säger? Jo : -Något sådand tillhandahåller inte vi på AF. Det finns inget som heter så längre.

Nähä så vad ska jag göra då? Så idag klockan 10:00 ska jag ha möte med min kära handläggare och det känns ju sååååååå inspirerande...eller hur?!


I övrigt i dag så ska jag fortsätta med att röjja bland alla urväxta kläder för på söndag är det klädloppis :) Det finns en hel del plagg här hemma så några kronor lär vi ju dra in och det behövs för båda barnen växer så det knakar och nya kläder är inte billigt även om det blir en hel del köp på Tradera.


Jag börjar få svåra abstinensbesvär nu, har ju inte pysslat nått med min scrapbooking eller kort på flera flera dagar. Jag MÅSTE ju framkalla lite bilder så jag har något material att jobba med också. Jag vet inte när jag ska hinna med allt jag har på min "att-göra-lista"... och då är jag ju arbetslös och ska ha all tid i världen. Mmm jo just det, förutom att jag för det mesta är gräsänkling och ska sköta hela hushållet å allt med.


Jag tror att jag måste ge mig ut med kameran idag också, höstlöven är så fina nu. Jag kanske ska ta en höstlövsjakt med sonen efter att jag har hämtat honom på fritids idag :) Då kan man få en hel del fina bilder utan att han lägger märke till kameran för det är ju inte alltid som det samarbetas, hehe.


Ska väl försöka få hit en bild eller två senare under dagen. Ses!

 
 
GhostWrighter

GhostWrighter

22 oktober 2008 22:14

Hej!
Välkommen till bloggvärlden!

http://www.fel.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards