Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Borde ju faktiskt... men kan inte, inte ännu iaf...

Av Heidi Månsson - 22 oktober 2008 23:22

Vad rubriken syftar på? Jo att sova. Kort och gott sova. Jag är så trött så trött i ögonen och huvudet men än är det ingen ide att lägga sig. Måste trötta ut mig lite mer först.


På lördag reser jag och min son till våra gamla hemtrakter uppe i norr. Yepp vi ska till Sundsvall. Det innebär ca 95 mil med tåg. Tar ca 8 timmar. Det är tur att jag för det första har en son som är väääääääldigt van att resa med tåget och för det andra så har jag laddat upp med diverse grejjer att göra.

Vi har en sprillans ny mediaspelare så vi kan se på film, en varsin mp3-spelare, lite tidningar att läsa och godis att mummsa på. Det är ju trots allt lördag vi ska fara :)

Sonens mp-3spelare ska jag ladda med ljudböcker och lite "hits for kidz" tänkte jag. Utbudet är rätt stort nu och han börjar bli så pass stor så nu är det inte bara Bamse å sånt som gäller.


Bonusdottern ska vara hemma med sin pappa, höstlovet börjar ju på måndag, och jag har en känsla av att det är lite risk för "när-katten-är-borta-så-dansar-råttorna-på-bordet" :)

På tal om min sambo så längtar jag ihjäl mig efter honom. Han är i Danmark i tjänsten och om jag har tur så kommer han hem på fredag kväll så att jag hinner pussa liiiiiiite på han innan tåget går på lördag morron. Men det där vet man ju aldrig. Jag börjar bli van gräsänklig nu...


Mötet på Af jag hade idag hade jag ju lika gärna kunnat sketa i. Ingen sa något vettigt och jag går här och stampar. Nåja, det är tur att jag har lite annat att tänka på åxå.


En riktigt fånig sak som jag tänkte på idag är att jag blev glad för att få ta på mig mina nya vantar i fina höstfärger :) Jag köpte matchande halsduk och vantar för ett tag sedan och det är så mysigt när den där riktiga höstkylan kommer och man får använda sina nya fina saker. Tsss, jag är knäpp, jag vet. Men ändå :=)


Nej nu ger jag upp detta. Ska nog vända några blad i min bok innan det blir till å släcka lampan. Ha de´ !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards