Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Långt mellan

Av Heidi Månsson - 26 januari 2009 10:51

gångerna... jag missköter min blogg. Fy på mig. Men ibland orkar jag bara inte skriva nått och ibland har jag nått jag vill skriva men då hinner jag inte. Ja ja så är det.


I onsdags var första dagen på mitt nya jobb. Jag var ju sjuk innan det i 1½ vecka men så äntligen kunde jag börja. Mmm joo eller huuuuur. Jäffla skitjobb. Suck! Astråkigt att pendla (även om jag nu åker med min granne som är jättetrevlig å så). Det tar ju lite tid att ta sig från jobbdörren till hemmets dörr om man säger så. 1½ per riktning...

Sen är det ju så där lagom roligt att jobba kväll. Jag hinner träffa barnen på morronen innan dom ska till skolan. Dom sover ju sen när jag kommer hem...

Dessutom har telefonin på jobbet strulat, vet ej om det är lagat nu. Det är svårt att framställa produkten och företaget seriöst och så när samtalet bryts hela tiden. Får väl se hur det går ikväll... Jag är ju inte direkt motiverad att gå till jobbet. Usch.


I torsdags blev vi hemskickade från jobbet efter halva kvällen pga telefonin strulade så mycket och tillslut hängde sig hela systemet så vi kunde inte ringa alls. Vi fick ledigt på fredagen med så i fredags efter det att barnen kom hem från skolan så kunde vi gå till badhuset :=)

Vi gick dit tillsammans med grannarna och deras bebis Tindra. Det var roligt så det måste vi göra om. Sonen har nu lärt sig att simma med simglasögon och det var helt å hållet tösabitens förtjänst :)) Det slutade med att han tjatade om att köpa ett eget par så nu har han ett par som väntar på att han ska kunna använda dom. På söndagar har han simskola men då får dom inte hålla på med sånt. Vi får helt enkelt försöka ta oss till badhuset på snart igen. Kul att se hans utveckling! Han är mer under ytan än ovanför och det är alldeles frivilligt. Han kastar sig runt och trivs som fisken i vattnet :=)


På fredag kväll var vi utbjudna till Stoby och sambons syster med familj. Vi fick god mat, barnen lekte och klockan blev sent som vanligt när vi umgås med dom. Vi har så kul allihopa så ingen vill hem. Denna gången kom vi i alla fall hem innan kl 1 på natten. Hehe. Det var endast pga sonen. Trött efter en skoldag och sen dessutom besöket på badhuset. Man blir ju inte piggare av det direkt.


På lördag eftermiddag kom familjen från Stoby hit hem till oss och vi spelade på V75. De gick inge bra alls de... Vi som ville resa utomlands, jag kunde riktigt känna vinden i håret, solens varma strålar i ansiktet, sanden mellan tårna. Men ja ja, det blir väl en annan gång :=)

Sen lagade sambon mat till oss allihopa och efter att vi njutit av den så åkte familjen hem. Jag smet över till grannen jag. Hon skulle ha lite partaj och det blev ju lite alkoholhaltiga drycker som slank ner i strupen. Hmm. Vi spelade ett kortspel där man ska dricka allt eftersom olika kort kommer upp. Shit va det gick utför ett tag där. Haha. Senare skulle vi gå ut bestämde vi. Vi kom till Q-bar, vi vände typ i dörren och gick hem igen. Det var sååååå smockat med folk och det fanns ingen syre kvar där inne. Vi gick hem till Nettan igen i stället. Vet inte riktigt vad klockan va när ja gick hem men jag tror det var nånstanns vid 3-tiden.


Igår var en tung dag. Hehe. Piggnade inte till förrän vid 16-tiden. Blidde lite mycket sprit tror ja.. :) Sambon tog med sonen på simskolan och när dom kom hem så spelade sonen och jag lite Wii. Det var lagom ansträngande typ :=)


Nej nu ska jag bli klar här hemma. Har lite å fixa innan det är dax att ta tåget till jobbet. Ha en bra dag. Kramiz !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards