Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Stort steg framåt

Av Heidi Månsson - 2 december 2010 17:45

Igår var jag, Fredrik och Linnea på studiebesök. Vi besökte nämligen förskolan som Linnea ska börja på i Januari. Förskolan heter Kärnhuset och avdelningen heter Fjärilen. Vi fick ett väldigt bra intryck av all personal och Linnea verkade inte ha några problem med att komma in i gänget :)  Den 17/1 2011 börjar inskolningen. Det är väldigt blandade känslor just nu kan jag ju säga... Det ska bli jätteskönt på ett sätt att få lite barnfri tid på dagarna, kunna disponera den som man vill när det gäller jobbsök eller plock i hemmet osv. På ett annat sätt känns det konstigt att våran lilla tös är så stor... Kan vi inte vara hemma lite till? Hon kan väl börja i Augusti ist? Men det är ju så att jag hoppas på att få ett jobb väldigt snart och då är det ju skönt om Linnea är inne i dagissvängen så att vi slipper kasta in henne sen. Ja det ska nog bli bra det här *övertygar mig själv* :=)


Nu har det kommit upp lite ljusstakar i fönstrena här och lite julgardiner är uppsatta, några tomtar är utplacerade. Linnea tycker att det är jättekul att titta på tomtarna och hon vill gärna ta dom hon når. Det allra bästa är om hon vid ett obevakat ögonblick får sno en tomte och sen ge den till oss och vi säger tack...hehe hon har helt klart missuppfattat "tack/varsågod-leken". Det är bara så att hon är så söt så att hälften vore nog :o)


Nej nu är det dax för kvällsmat. Ses. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards