Alla inlägg den 6 december 2010

Av Heidi Månsson - 6 december 2010 23:30

Att få tänder kan vara otroligt jobbigt. Både för den som måste stå ut med kliandet i tandköttet, frustrationen över att inte kunna göra nått åt det osv och sen för dom som står brevid och ser på, försöker trösta men lyckas inte osv. Alvedon är bra men det funkar inte alltid mot allt och det tar tid innan det ger effekt. Det fick vi erfara under natten som gick! Det var en jobbig natt. Vi försökte med att kyla ner napparna lite, vi gav Linnea Alvedon, vi gungade, vi vyssjade, vi tröstade. Efter mycket lång tid (tror det rörde sig om ca 2 timmar) somnade hon om. Då var det 1½ timme kvar tills jag skulle kliva upp. Jiiiiihaaa vad jag var pigg...eller inte...

Jag förstår dock att Linnea har ont. Den tand som är på väg ut nu sitter rätt så långt in i munnen så det är inte en framtand. Tycker att det är lite märkligt för hon har ju två tänder mitt fram där nere och två tänder mitt fram där uppe men sen har det tagit ett skutt och så kommer en av "hörntänderna". Ja ja det visar sig väl hur detta blir. Tycker bara så synd om henne när hon ska behöva ha så ont. Hoppas att det går över snart.


Linnea har nu växt ur alla bodysar, tröjor, tunikor och klänningar som hon har haft i strl 80. Har bytt ut alla dom mot strl 86. Himmlans smidigt att bara gå å hämta en flyttkartong fylld med fina kläder - sorterade och klara, bara till att välja och vraka :))

Som vanligt så lär det ju dröjja ett litet tag till innan Linnea byter upp sig i byxorna så dom ligger kvar ett tag till i kartongen. Måste dock gå igenom allt och märka alltihopa för om ca en månad börjar våran tös på dagis ju. Märkpenna har jag redan, alltid redo! :=)  Det blir en del att märka bara för det är ju alla kläder och ytterkläder och smågrejjer som vantar, mössor, strumpor, nappar... Ja då vet ni ju vad jag gör då jag inte uppdaterar min blogg på ett par dagar ;)


Idag var jag på körskolan. Lite teori stod på schemat men jag fick inte så mycket gjort. Det gick mest runt i skallen på mig. Bättre lycka i morgon :)  Denna gången tänker jag iaf inte ge upp! Nu har JAG bestämt mig för att jag ska ha det där körkortet. Förut så har det liksom inte riktigt varit mitt eget beslut utan mer en förväntan från andra att det ska fixas. Jag har haft en mental spärr i många år också men nu kan jag inte gömma mig bakom den längre. Det är nu det gäller att jag tar tag i mitt liv, mitt förflutna ska inte få bestämma över min framtid! Dax att ta kontroll över mitt liv igen :)  Låter kanske konstigt eller nått men det är egentligen rätt enkelt - jag har skyllt ifrån mig på saker som jag inte har haft rätt att skylla ifrån mig på, jag har vaknat upp nu. I´m back in business!


Längtar tills på lördag för då ska vi med 99% säkerhet äntligen få komma iväg och gå på bio med våra två stora barn :)  Linnea får vara här med sin "mormor" och "morfar" och vi kan få ha lite mysigt med de två stora barnen. Vi ska se Harry Potter och Dödsrelikerna - läääääängtar!!

På tal om film så har Fredrik och jag sett en hel del filmer på sistone. En del rätt så nya och en del lite äldre. Kan rekomendera Knight & Day (Tom Cruise är med), Leap Year, Familjen Jones, Date Night och Ca$h. Sen fanns det några filmer som var helt ok - Valentines Day, Det Perfekta Livet och så Tooth Fairy (familjefilm - såååå söt och lite budskap). Jag rekomenderar dock inte filmerna: The invention of lying (kräk vad dålig de va) och så Inception (jag somnade efter 10 min...).

Hoppas att ni får en trevlig filmstund om ni ser på nån som jag har rekomenderat :o)


Nej nu är det nog dax att gå å sova. Tänk om det blir en till jobbig natt. Usch. Håll tummarna nu!! Kram på er.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards