Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Nej jag ligger inte i koma... Det kunde man dock tro...

Av Heidi Månsson - 23 oktober 2011 22:15

Nä men kolla vem som vaknat ur sin koma. Haha. Jo det är sant - jag lever faktiskt! Jag vet att det mer eller mindre verkade som att jag hade gått under jorden eller nått sådant men det var bara en slarvig Heidi som var i farten. Jag SKA bli bättre på det där med bloggandet nu. Jag ska jag ska jag ska :)


Jaha sedan den 12 augusti har det ju hänt en hel del. Tror inte att jag ska försöka mig på att rabbla upp allt här och nu. Tror inte att det skulle bli jätteroligt att varken läsa eller skriva men en kortare sammanfattning kommer här :


I mitten på augusti (samma dag som skolstarten) blev det klart att Robin med största sannolikhet ska få tandställning. Det ska nog dras tänder först och sen får vi se hur det utvecklar sig men som det ser ut nu så blir det nog en järnväg i munnen.


Linneas tal har utvecklats enormt. Några ord som hon har börjat säga under sommaren/hösten är :

* Sääle = fjäril

* Akta dig = snigel

* Mjau = katt

* Hunn = hund

* Muu = ko

* Daddat = kladdat

* Bobba = Robin

* Isia = Felicia

* Lilla, Lille, Lilli, Lilly = Linnea

* Balla, balle, malla, malle = napp


Våran lilla tjej säger ofta "nämen" eller "kokit" när något tokigt händer. Sååå sött.

Linnea har fastnat för en musikvideo med Bruno Mars. Låten heter Lazy Song och i musikvideon är det människor som är utklädda till apor som dansar runt. Superroligt tycker Linnea! Det gör inget att det är just den låten som hon har fastnat för då övriga familjen också diggar den :=)

När Linnea tittar på tv så är det Byggare Bob, Meckar Micke, Postis Per eller Molly Mus som gäller.


I början av september var jag och Linnea på BVC för att väga och mäta henne. Då vägde hon 13 kilo och var 87,5 cm lång. Det är snart dax för 2-årskontroll så då får vi ännu färskare uppgifter på hennes tillväxtkurva. Upptill tar hon nu storlek 98 (ibland 104) och nedtill är det strl 92 som gäller. Jisses - hon bara växer och växer...


I början på september var det även dax att börja med dräneringen av baksidan huset. Baksidan huset skulle fuktspärras då huset står i en sluttning och allt regnvatten slår mot den sidan. Grävningen hade redan ägt rum men nu var det dax att klä väggen och lägga dräneringsrör i marken. Det som återstår nu är att fylla igen med singel.


I slutet på september tog vi med alla tre barnen på en utflykt till Brösarp. Vi hade fått ett erbjudande om att åka ångtåg mellan Brösarp och St: Olof och det nappade vi på. Det lät som en mysig söndagsutflykt - och det blev det också :)  Tror att alla tre barnen uppskattade det även om dom var rätt så irriterade på oss i bilen på väg till Brösarp bara för att vi inte ville avslöja vart vi skulle eller vad vi skulle göra när vi kom fram. Hehe.


En hel del människor som vi känner eller är släkt med har fyllt år nu under hösten men det som var störst denna hösten var ju ändå att Linneas lilla kusin Nils har blivit ett år!! Den lille krabaten är inte så liten längre :=)

Sedan har ju Robin hunnit fylla 10 år!! När blev han 10 egentligen?? Hur gick det till? Nyss låg han i min famn och åt välling och kunde inte gå. Nu är han på väg mot tonåren och målbrottet. Å ja inte riktigt än men det säger väl bara svosch det med...

Min gudson Hannes har fyllt 3 år och det är bara till att inse att alla blir äldre - utom jag då. Hehe.


Det är slutet på oktober nu och på fredag när barnen kommer hem från skola och dagis så börjar höstlovet. Det ska bli mysigt :) 


Izzie är stor hund nu. Det är ingen liten valp längre och den 27/11 så blir hon faktiskt 1 år. Jag kommer ihåg när vi hämtade hem henne - ååååå så liten hon var :)  Izzie och Linnea är verkligen som ler och långhalm även om Linnea numera kan säga ifrån ibland när hon lessnar lite på Izzies ihärdiga slickande eller när Izzie ligger för nära när Linnea vill vara ifred en stund. Jag tror att Linnea älskar Izzie väldigt mycket.


Nej det är dax att avsluta för denna gång. Tror att jag kanske ska kunna komma ihåg och blogga igen innan oktober är slut, hehe. Borde få till det eftersom jag egentligen har rätt mycket att skriva om men det sitter ju som sagt i det där med att finna tiden till det. Inte så lätt med en två-åring som är mer vild än tam. Hehe.


Innan jag avslutar helt så kommer här lite info om solen :

Soluppgång kl. 07:52 = 15 minuter senare än förra veckan.

Solnedgång kl. 17:45 = 17 minuter tidigare än förra veckan.


Ha de gott! Kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards