Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Onsdag sega onsdag

Av Heidi Månsson - 9 maj 2012 11:45

Denna dagen går ju i slowmotion, usch vad drygt! Förlåt - jag är negativ rätt ofta känns det som, sorry. Har nog bara kommit in i en sväng just nu där det är mycket som känns negativt. Jag är lite kluven måste jag säga för det är jätteskönt att det har blivit lugnare tempo i skolan men samtidigt så har jag inte lika mycket att göra nu. Let´s face it - jag funkar nog som bäst när jag har mycket att göra (om det inte blir riktigt stressigt för då funkar jag inte lika bra...). Jag är en sådan där människa som funkar bäst när jag har 10.000 saker att göra och hela tiden har fullt upp för då gör jag 9999 saker. Är jag däremot hemma pga jag är arbetslös eller nått och bara "dagdriver", ja då kanske jag har 100 saker som ska göras å så gör jag bara 5. Ja men resten kan man ju skjuta på för då har man all tid i världen... Är det inte så?

Jag tror att jag längtar lite för mycket efter att komma igång på jobbet så det är nog därför som jag tycker att tiden går så sakta framåt nu.


I morgon ska vi på studiebesök med skolan. Ser faktiskt fram emot det. Det kan bli lite intressant även om det kanske inte låter så jättespännande - vi ska på ett vårdboende inom den antroposofiska andan. För oss som ska jobba med människor (och framför allt sådan som bor på vårdboenden) är nog detta rätt så lärorikt.


Inspirationen och motivationen till att plugga är på minus 50 idag också men nu ska jag ta mig i kragen och få nått gjort. Hoppas att ni får en trevlig onsdag! Pöss och kram   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards