Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

En heldag :)

Av Heidi Månsson - 22 maj 2012 22:45

Kvart i åtta i morse gick jag och Linnea hemifrån. Kvart över fem var vi hemma igen. Det blev en heldag med Annelie och Feliks och allt detta bara för att Linnea skulle ha sandaler. Nej jag var inte så allvarlig i den meningen för även om sandalköp var målet med utflykten så var det allt det andra det som gjorde att det blev en heldag och eftersom att den har varit förbaskat trevlig (trots lite omständigheter med barn som inte alltid vill som föräldrarna vill eller tvärtom..hehe) så ångrar jag ingenting :o)  Blev det några sandaler då? Nä! För att få ett par vettiga sandaler med täckt tå så var jag tvungen att hosta upp med typ 400-500 spänn å det gör jag bara inte! De andra sandalerna med täckt tå var antingen helknäppa i modellen så att de inte passade eller så var de slut i hennes storlek och ingen verkade veta nått om att få in fler skor inför sommaren heller. Det är ju sjukt egentligen om alla sommarskor ska vara slutsålda innan det ens har varit skolavslutning. Å gud nåde den unge som växer ur sina sommarskor mitt i sommaren för då finns det ju bara höst och vinterskor till salu... Suck. Nej Linneas skoinhandling gjordes idag på Skopunkten och där hittade jag ofodrade gummistövlar, ett par sommarskor och ett par foppatofflor som hon kan springa i här hemma. Ja när man handlar på ta tre betala för två så kan man ju unna henne ett par foppisar för det är ju smidigt att ha när man ska åka å bada med. Sommarskorna är det näst bästa efter sandaler enl mig och Linnea verkade verkligen gilla dom så då är ju läget lugnt. Nu har hon nått att ha på fötterna i sommar. Lysande!


När vi kom till K-stad så skulle vi gå till Tivoliparken med barnen och busa loss i lekparken där. Mmm jo eller hur?! Där håller dom på att bygga om (invigning den 30/6 klockan 14:00 om nån vill veta) och vi ser fram emot att se hur det ska bli där nu :))  Nå väl, vi tittade på alla pippi-fåglar som fanns och Linnea höll Feliks i handen och knatade runt i parken med honom i släptåg - det såg lite gulligt ut :o)   

Det blev en hel del rännande runt om i K-stad så innan vi var färdiga idag så ömmade det en hel del i fossingarna och vi fick stå på tågresan hem också. Kul. Solen den har gassat på oss idag och tempen har visat 26 grader varmt. Ja i fortsättningen så ska jag försöka tajma in att åka på sådana här strapatser när det är lite svalare men man ska inte klaga för mycket för nu är sommaren här och vi vill ju ha sommarvärme - eller hur?? :)


Nä i morgon har jag prov så nu ska jag nog gå å sova. Vi ses. Puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards