Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Tjipp tjopp

Av Heidi Månsson - 24 maj 2012 10:45

Duracellkaninen är trött. Att man skulle bli trött av medicinen som jag fick i söndags var nog ett understatement. Man blir inte trött - man blir helt sjuuuuukt trött. Nåja det är bara till å hänga med i svängarna ändå :)


Värmeböljan den fortsätter och det är underbart! När det är som varmast så klagar jag lite men jag vill ju ha en varm å skön sommar med många chanser till bad. Jag vill inte ha en kall och regnig sommar och eftersom det är svårt att få precis den tempen man vill ha så får man gilla läget då ju. Hellre varmt så att man svettas lite än att shortsen ska hänga oanvända i garderoben.

Igår satte jag upp poolen till barnen och började fylla den med vatten. Det går ju åt några liter och jag orkade inte släpa hur många hinkar som helst så vi får ta lite i taget. Linnea badade och plaskade så det stod härliga till :=)


Igår hade vi prov i Vård och Omsorg och redan igår på kvällen så fick vi reda på det första resultatet, jag blev godkänd! Jag vet dock inte nått om hur många poäng jag fick å så men det spelar ju faktiskt ingen roll för min del för så länge som jag är godkänd så är jag nöjd. Jag har inte haft tid eller ork att lägga mera krut på den kursen men som sagt så är jag nöjd med att jag har klarat av den första terminen!! Nu ska jag bara göra dataprovet på onsdag och sen är jag helt klar med allt i skolan!! Sommarlov - here I come :=))  Eller nä just det ja - sommarjobb here I come!! Hade det inte varit för att man måste ha pengar att betala räkningar med å handla mat för å allt sådant där så hade jag gärna varit ledig heeeeeeeeeeeeela sommaren. Vilken lyx det hade varit! Nej jag ska jobba och vara duktig så att jag kan njuta så mycket mera sen när jag verkligen är ledig för någon liten lucka har man ju alltid någonstanns. 


Nu ska jag snart till skolan för att ha avslutningsfika med klassen och lärarna. Sen ska jag till jobbet och gå bredvidgång mellan 16:00-21:05 och i morgon ska jag vara där mellan 07:00-13:00. Det ska bli såååååå kul!!


Nej jag måste packa ihop vad jag ska ha med mig och gå ut med hunden en sista gång å  så. Synes. Bajj bajj - gummihaj :o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards