Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Bonus, intervju och vädergudars lek.

Av Heidi Månsson - 29 maj 2012 17:45

Linnea och jag skulle ta sovmorgon idag. Hon skulle inte behöva vara på dagis förrän kl 10 idag så vi hade kunnat sova till 08.30 idag ju. Men näää det är ju dumt att göra det när man kan kliva upp klockan 06.00 istället... Ja varför inte? Linnea tyckte att det var en bra idé. Jag tyckte att det var en dålig idé. Gissa vem som vann?!?


Slussade iväg lillan till dagis strax innan 10 och for sedan iväg på intervjun. Det gick nog bra tror jag men jag vet inte ännu. Jag kunde inte få det jobbet som jag åkte dit för att prata om men eventuellt ett annat. Det ska pusslas med scheman å så och sen skulle jag få svar så snart som möjligt så håll tummarna nu!! Jag vill supergärna ha det jobbet så lova att hålla tummarna!! :o)


Hämtade Linnea på dagis igen vid 12-tiden och lite senare på eftermiddan for vi in till stan för att köpa staket till tomtgränsen. Izzie har hittat ett ställe genom sly och snår där hon sticker igenom och upp till grannarna och skogen ovanför oss. Vi har staket på två sidor av tomten och där gör Izzie ingen ansats till att sticka över och det hade hon lätt kunnat eftersom att staketet är lägre än en meter högt. Ut mot gatan har vi heller inget staket och där sticker hon inte men på baksidan där vi har täta buskar, sly och snår - ja där ska hon igenom. Och vi kan ju direkt följa efter henne heller för det är ju precis att hon tar sig igenom. Nåja nu är staketet inhandlat och kanske kan det komma på plats redan innan veckan är slut. Nice :)


När vi kom hem så öppnade jag posten och då visade det sig att vi har fått jämnställdhetsbonus från Försäkringskassan för föräldradagarna. Trevligt. Mycket trevligt! Det gör ju inte ont att få några extra kronor i plånboken - det finns rätt många hål att stoppa dom i också. Tre barn som växer som ogräs...


Vädergudarna har haft roligt idag. Det slog om från 25 grader och sol igår till 13 grader och mulet, halvblåsigt med kalla vindar idag. Sen helt plötsligt på eftermiddan så blev det mycket varmare och nu är det svalt igen. Det har kommit små regnskurar lite då och då och nu känns det som aprilväder. Kul. Det närmar sig skolavslutning och så småningom midsommar så ja varför inte lite aprilväder...


I morgon ska jag ha dataprov. Missade ju förra tillfället. Ska bli spännande att se om jag klarar det överhuvudtaget. Ja ja - det är bara till å tuta å köra!


Nehepp nu är det dax att logga ut. Dax att käka lite mat. Puss och kram! Ha de gött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards