Alla inlägg den 18 april 2013

Av Heidi Månsson - 18 april 2013 05:18

Jag har precis kommit hem från akuten på CSK. Jorå - jag provade på hur det är att ha problem med gallblåsan och det var inte så roligt så det är inget som jag rekomenderar. I går på kvällen lagom till jag skulle natta Linnea fick jag ont högt upp i mellangärdet typ. Först kändes det bara lite grann och jag trodde att jag kanske behövde sitta på toa ett tag så skulle det gå över. Nej riktigt så enkelt var det inte. Vid klockan 21:20 hade jag så ont så att jag inte kunde sitta upp. La mig på soffan och om jag hade haft ont innan så var det inget mot vad som komma skulle. Fredrik ringde sjukvårdsupplysningen som hänvisade till 112. Det kom en ambulans och hämtade mig och sen bar det iväg till Kristianstad. Eftersom jag är så pass svårstucken som jag är så lyckades inte någon av ambulanspersonalen sätta en nål så det blev inget smärtstillande förräns jag kom in på akuten. När smärtlindringen kickade in så var det rena rama himmelriket ju! 

Läkaren sa att jag ska få en remiss till ultraljud om ett tag och om gallblåsan strular så blir det operation. Har jag tur så får jag slippa gallsten eller vad det nu var som spökade...


Jag kom hem från nya jobbet igår morse och var så trött så att jag somnade sittandes i soffan och sov i ca två timmar. Lite senare när jag försökte få lite skolarbete gjort så somnade jag vid datorn. Ett stort antal gånger. Varje gång som jag vaknade till så gick jag iväg från datorn bara för att göra något annat i några minuter så att jag skulle piggna till. Det hjälpte inte. Så fort jag satte mig ner så somnade jag till lite nu å lite då. Jag förstår inte riktigt hur jag kunde vara så trött för jag fick ju sova i natt på jobbet. Natten gick hur bra som helst och visst var jag uppe länge som jag brukar men jag sov hela natten utan avbrott sen. Kanske var det alla spänningar som släppte? Jag var ju trots allt ganska nervös igår - helt i onödan :)

Skolarbetet blev färdigt tillslut iaf så hela dagens pluggande var inte förgäves! I en av pauserna så var jag ute på tomten och busade med vovven. Det var skönt ute i solskenet och Izzie verkade inte misstycka. Jag kastade frisbeen till henne och det var en rolig lek. Svansen gick av och an och visst är hon söt våran lilla hund?:



Lite senare när jag hämtade Linnea på dagis så tog det rätt så lång tid att gå hem. Att leka vid bäcken är såååå spännande och visst är det mysigt :) Jag tror att jag vet var någonstanns på skolgården Linnea kommer hålla till sedan när hon börjar vara där istället för på dagisgården...

 


Nä nu tänker jag gå å lägga mig. Håll tummarna för att jag får sova! Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards