Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Snabb rapport!

Av Heidi Månsson - 15 januari 2014 16:12

Jag tror inte att det finns en led eller muskel som jag inte har ont i. I måndags kväll/natt kom hostan och attackerade mig och sedan dess har jag legat i sängen mer eller mindre hela tiden. Fy tusan vad däckad jag har varit och jag har hostat lungorna ur mig mååååånga gånger. Just nu mår jag lite bättre men det är nog mest Alvedonen som talar. Jag skulle ha jobbat idag men då min andning är rejält påverkad och eftersom jag har feber så kände jag att det inte var läge att gå till jobbet. Fick ringa igår kväll och sjukanmäla mig. Jag är ledig i morgon men sen jobbar jag fredag kväll, lördag delad tur och söndag 7-17. Vet inte riktigt ännu hur jag ska göra men jag har till i morgon på mig att känna efter. Om jag fortsätter med att vila mycket så kanske kanske kanske jag kan hinna krya på mig tillräckligt för att kunna sköta mitt jobb. Håll tummarna!


I måndags kväll/natt när jag precis skulle gå och lägga mig så tyckte jag att jag hörde Linnea tassa omkring vid hallen/toan. Gick och tittade och då hade hon satt sig på toa och sa att hon hade ont i magen. Hon satt väldigt länge på toa och det kändes som att hon hade feber. Sen helt plötsligt började hon hosta och sen började hon kräkas. Misstänker att hon hade någon form av magsjuka men det är svårt att veta säkert då hon brukar kräkas när hon får sin slemhosta och feber. Om det var kräksjuka så gick det över väääääldigt fort för hon kräktes några gånger den natten och sen på morgonen efter så åt hon igen och var pigg och glad förutom att hostan var kvar. Nu sitter hon i soffan och hostar och hostar men det är mera torrhosta och febern har hållt sig borta. Hon säger att hon vill till dagis flera gånger per dag men det får vänta lite till för vi vill vara säkra på att inte smitta nått vidare, speciellt om vi kan undvika att sprida magsjuka vidare. Eftersom att jag inte börjar jobba förrän kl 16 på fredag så finns det ingen anledning till att skuffa iväg lillan till dagis denna veckan utan det är ju bättre att hon får vila och krya på sig helt. Även om hon är feberfri och helt symtomfri från den eventuella magsjukan innan veckan är slut så finns det ju som sagt ingen anledning att riskera nått.


Ja som ni förstår så har jag ju inte kunnat träna nått sen i måndags och jag längtar tills jag kan sätta igång igen. Jag tänker ju naturligtvis avvakta tills jag är tillräckligt frisk så jag inte ställer till med nått och blir sjuk igen osv men det är ju så typiskt att precis när man har kommit igång med träningen så ska sjukdomar komma och ställa till det. Frustrerande - minst sagt frustrerande!


Igår var jag extra glad för att jag hade min surfplatta. Jag låg mest i sängen och tittade på film för det var vad jag pallade med när jag var vaken. Jag han med några filmer igår men ingen som var direkt bra. Det var dock rätt skönt att bara slökolla på en lagom ansträngade film som det inte gjorde så mycket om jag skulle ha somnat ifrån.

Laddade hem lite spel också så jag har lite att pyssla med när orken till annat tryter. Jag börjar dock bli lite rastlös och jag har ont i kroppen av att ha varit sängliggandes så mycket de senaste dygnen. Tror att jag ska försöka ta en dusch nu så kanske jag känner mig som en ny människa sen.


Puss och kram! Ses.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards