Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Och sen då?

Av Heidi Månsson - 29 januari 2014 21:00

Jag tog mitt pick & pack och flyttade nästan 100 mil söderut. Jag trodde att jag kanske skulle slippa snökaos. Ack så fel jag hade!! Jag vill inte slippa snö helt och hållet men jag ville inte ha detta som har kommit nu. Detta är INTE kul längre! Seriöst... Man skottar på morgonen för att överhuvud taget kunna lämna tomten för att lämna lillan på dagis. När jag kom hem så var det dax att skotta igen. Suck. Åkte med Robin till Kristianstad för tandläkarbesöket (den storyn återkommer vi till) och när vi kom hem så skottade jag igen. En timme senare så skulle vi hämta hem lillan från dagis och då behövdes det skottas igen. Så ska det inte vara! Tågstopp och kaos är inte roligt. Det är bara att inse faktum - här nere på dessa sydliga breddgrader kan det inte snöa så här mycket för Skåneland är inte gjort för snö - ingen är beredd på snön som faller, folk kör av vägen. Nej ge mig vår. NU. Tack. :)


Ja det där med tandläkarbesöket var ju ett äventyr som jag inte vill uppleva igen. Hade ju inget med själva tandläkarbesöket att göra egentligen men shit vilken skitdag! Det började med att jag insåg i morse att med detta snöfall och den blåsten som har härjat idag så skulle det bli tågkaos. Vi ville inte missa tiden då det var väldigt viktigt att laga tandställningen så fort som möjligt pga den väntande operationen. Vi chansade och tog bilen till Kristianstad. DET skulle vi INTE ha gjort. Det gick bra hela vägen dit. Tandläkarbesöket gick superbra, snabbt och smidigt. Sen startade vi bilen för att bege oss hemåt. Innan vi hade hunnit 500 meter så hade den börjat strula och krångla. Fick köra in till vägkanten ett antal gånger pga att den la av. Motorn bara dog. Suck. Det där elektronikfelet börjar gå mig på nerverna. Jag försökte ta oss hem med hjälp av gamla Bettan men när vi hade kommit till Vilanområdet så insåg jag att det skulle verkligen inte funka. Lyckades ta oss till en stor parkering där vi fick ställa bilen och inse att den fick stanna där. Ingen idé att försöka bärga hem den i detta snökaos heller för det är ingen som vill ut och köra i detta frivilligt och en bärgare har vi inte råd med och alla är upptagna ändå. Vi är inte de enda som behövde hjälp idag... 

Robin och jag tog oss till en busshållplats och den har nog aldrig varit så nära men ändå så långt bort på samma gång. Jisses vilka drivor vi fick pulsa igenom. Lyckades ta oss in till Centralstationen och sen skulle vi bara hitta ett tåg som kunde ta oss till Hässleholm också. Lättare sagt än gjort kan jag ju säga. Alla pågatågen hade slutat gå. Tillslut så gick det ett öresundståg så lyckan var stor när tåget rullade och den var ännu större när vi kom till rätt stad. Frusna och trötta bestämde vi oss för att gå in på ett fik och vänta där på bussen som skulle ta oss hem till Tormestorp. En varsin kopp varm choklad och en bulle värmde gott!! Vilket äventyr...


Angående bilen så skulle ju Fredrik köra till den närmaste auktoriserade Seat-verkstaden som finns och det är i Olofström. Detta skulle han roa sig med under morgondagen. Det är inte möjligt längre då man får köra på startmotorn för att överhuvudtaget kunna rulla framåt. Tror inte att det går så bra att göra det hela vägen dit. Fredrik ringde och förklarade läget och det är ju lite moment 22 eftersom vi behöver laga bilen och de har reservdelarna. Det visade sig dock att de kunde skicka reservdelarna på posten till oss och så kan vi ta bilen till Mekonomen så hjälper dom oss. Mekonomen ligger ju i Vilan-området så det är ju liiiite lättare att lyckas få bilen på plats. Nu håller vi tummarna för att delarna kommer redan i morgon eller senast på fredag så vi kan få hem våran bil denna veckan. Behöver ju inte bilen till jobbet som tur är men man kan ju behöva handla mat och diverse andra saker. Håll tummarna!


När vi skulle hämta hem lillan från dagis så fick vi även med oss kompisen Tova :) Linnea och Tova han leka i ca två timmar innan Anna kom och hämtade hem sin tös. Linnea var så gullig för hon gav Tova en go kram och sen sa hon "-Jag kommer sakna dig Tova. Hej då kompisen". :o)  Så gulligt!


De ringde från jobbet förut idag och jag behövdes i morgon så jag ska jobba 7-16 :)  Jag skulle egentligen vara ledig med Linnea och gå på öppnis med henne men det får vi göra en annan dag. Det går att boka om och jag pratade med henne innan och hon protesterade inte mot att gå till dagis (påminde henne om att det är besök på kyrkis i byn dessutom och då ville hon absolut till dagis). Skönt att få hoppa in och tjäna några kronor till då jag har varit sjuk och inte fått full lön för januari. Tur att jag har nära till jobbet också så jag inte blir stoppad pga snökaos :)


Nu har jag snart läst ut bok nr 3. Ja den är än så länge lika bra som de andra två. Men vad ska jag göra sen då? Vad ska jag läsa sen? Kommer ju aldrig hitta en bok som är lika bra som dessa. Kanske lyckas ta tag i det där med alla foton som ska sorteras och framkallas då? Hehe. Nåja nått projekt ska jag väl lyckas fördriva tiden med.


Nu ska jag njuta av min bok och en kopp te. Ikväll igen. Livet är jobbigt ibland ;)  Ses!

 
 
Ingen bild

annelie

30 januari 2014 13:16

Jag har 3 böcker i en annan serie som påminner om 50 nyanser om du vill låna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards