Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Lite av varje.

Av Heidi Månsson - 11 mars 2014 22:30

För några dagar sedan så färgade jag ju håret själv hemma och jag vet ju nu varför jag inte brukar göra det hemma längre. Jag vet ju varför jag ska göra det på salong. Jag vet ju varför jag har tvekat länge. Jag försökte putta undan de där rösterna inne i huvudet som sa att jag skulle akta mig för det där. Jag vet ju innerst inne att jag ska överlåta det till proffsen. Men hur svårt ska det va tänker ni då kanske? Nä det är inte det. Det är inte svårt. Det är inte därför jag är missnöjd. Jag är besviken för att mitt hår blir så vansinnigt mjukt och ännu mera svårformat. Jag behöver ju färga/slinga/bleka det för att få stadga i det och för att hårstråna ska svälla och håret blir lite strävt liksom. Jag måste ha det så när jag ska ha det kort och ruffsigt. Nu ser det katasrofalt ut och jag sliter mitt hår varje gång jag ska försöka fixa till det. Bläääää. Nej det är dax att boka in ett besök hos frissan så fort som möjligt tror jag. Får se om proffsen kan rädda det jag har förstört...


I morgon jobbar jag 7-16. Får se hur sleten jag är efter det. Det kan bli lite halvkämpigt med tanke på att jag ff är förkyld och lite påverkad när det gäller andningen men jag är för pigg för att sjukskriva mig fler dagar. Jag har lite hosta men mår bra i övrigt så i morgon får jag minsann jobba :)  På torsdag blir det ännu mera full rulle för då jobbar jag först 8:30-15 och sedan 16-21. Det ni! Tror att jag kanske är lite trött efter det men det är ju bara en dag som jag har det så hektiskt så då går det ju bra :o)


I går kväll råkade jag ju slinka in på Hemmakväll och hyra lite film. Fredrik och jag såg en av dom och jag har nog inte skrattat så mycket på länge! Sjuttsikens vilken bra film :=) Spana in denna om ni inte redan har sett den:


 


I morgon lär det inte bli någon film för det är ju onsdag och Greys Anatomi så det är ju rätt så skönt att vi har en vecka på oss :)


Om fem (5) FEM veckor är det dax att börja packa inför Sundsvallsresan!! Wiiiiiiiiiiii :)  Veckorna går fort så det kommer bara säga svisch så är det dax att kliva på tåget. Åååå vad det ska bli underbart att få krama om hela den goa familjen Lind/Sandström!! Det ska bli så härligt att åka dit när det är vår också och inte behöva släpa med sig så mycket ytterkläder. Lite lättare packnng kanske? Eller så drar man med sig för mycket annat bara för att det får plats i väskan ;)


Nej nu får jag nog gå och lägga mig med tanke på att jag ska upp tidigt i morgon. Vi ses. Sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards