Alla inlägg den 3 april 2014

Av Heidi Månsson - 3 april 2014 22:00

Ja ibland blir det ju inte som man har planerat - det konstaterade vi ju igår. Jag orkade inte skriva ett till inlägg igår på kvällen men vi fick det konstaterat en gång till då. Jag är ju krasslig så jag sov mest hela dagen och på kvällen så nattade Linneas pappa henne. Han kom ut och vi började titta på Greys Anatomi som vi hade spelat in. Efter ett tag hör vi hur Linnea hostar till och så börjar hjärtat rusa upp till halsgropen för vi känner igen det där ljudet. Den där speciella hostan och ljudet efteråt. Det där var inte bara hosta... Jepp, då var vi där igen då. Fredrik tog hand om tösen och duschade henne och jag tog hand om sängen. Suck.

Nu ska vi inte klaga på mängden kräktvätt för Linnea har inte träffat varken sängen eller sina kläder på jättelänge. Hon har varit duktig med att säga till i tid och på att träffa byttorna som vi har som kräkhinkar (gamla pepparkaksburkar i plast är perfekt lagom storlek) men igår sov hon så djupt så det gick helt enkelt inte. Sen han det bli några omgångar tvätt under kvällen/natten innan det lugnade ner sig lite. Jag fick ställa timer och springa fram och tillbaka till tvättstugan inatt för att vi skulle kunna få undan allt så fort som möjligt. Det var tyvärr lite kris på plastad frotté till sängarna så därför fanns det inte så mycket att välja på än att ta hand om tvätten så fort som den var klar och langa in nästa omgång omedelbart. Torkrummet är fullt idag men jag fick iaf undan all tvätt som var av mer akut karaktär :=)


I morse fick hon en liten attack men sen hade det varit lugnt. Hon har inte haft så mycket aptit idag men hon har iaf ätit två bananer och en glass. Kan inte begära så mycket mer och det är så skönt att hon är så stor så att hon kan säga själv hur hon vill ha det! :o)

Än så länge har ingen annan i familjen börjat kräkas men Fredrik är inte helt ok i kistan så vi får väl se vad som händer där. Vi håller oss iaf i karantän så länge det bara behövs så får vi se var detta tar vägen.

(Jag pausade i bloggandet)

Jaha nu var jag nere hos sonen och kollade till honom inför natten så att han inte hade några symtom och han låg där nere helt utslagen och har nog rätt hög feber då han var så varm så att jag kände febern genom mjukisbyxorna när jag klappade honom på benet... Kände på hans panna och han var alldeles kallsvettig och han var rejält varm på magen också. Det är ju bra att alla i familjen blir krassliga samtidigt och alla har olika symtom. Jippie! Tur att jag inte har jobb på schemat i helgen. Som sagt - det blir karantän på oss alla tills vi har detta överstökat.


Nej nu ska jag slösurfa lite och njuta av en (förhoppningsvis) lugnare kväll än igår. Kram kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards