Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

Tannalös, grillfest och rumpvärk. Hepp!

Av Heidi Månsson - 19 juli 2015 21:15

Skumt. Kände mig sugen på att blogga. Loggar in och sitter länge och stirrar på skärmen. Eeeeee vad hände? Om jag är sugen på att blogga så borde det ju inte vara några problem att plita ner allt som jag hade i tankarna. Eller hur? Plötsligt är dock det mesta som bortblåst så jag tänkte att om jag börjar skriva så kanske allt kommer tillbaka till mig. Jag börjar väl från början :o)


I tisdags tappade våran tös sin andra tand och denna satt där uppe mittemot där den första tappade tanden satt. Två tänder tappade på en vecka och tisdagar verkar vara bra dagar. En tredje tand är på väg ut nu så vi får väl se om den ploppar ut innan tisdag eller om den ska ut redan ikväll kanske. Den hänger rätt så löst. Linnea tycker helt klart att det här med lösa tänder och tandfén är spännande men det är lite läskigt att låta mamma eller pappa dra ut tanden så hon pillar och pillar och kan inte låta bli den. Hihi. Linnea är väl snart en tannalös gumma!


Under torsdagen och fredagen var Linnea på dagiset i Sösdala för första gången. Under sommaren så är det ju fyra veckors sammanslagning mellan rektorsområdena Tormestorp-Sösdala men tack vare att Fredrik och jag har pusslat med våra scheman så behöver Linnea inte vara jättemycket på dagis under de veckorna. Inte för att vi har något emot personalen eller stället utan just för att det är ett (för oss) nytt ställe med mycket ny personal och det är långt för oss att köra dit. Vi tycker sammanslagningen är idiotisk av många skäl men nu är det som det är och de dagar som vi jobbar samtidigt får vi ju så lov att ha vår minsta ögonsten där ute. Vi är glada för att hon är så pass stor som hon är och inte nyss hade börjat på förskolan eller om hon hade varit en jätterädd, superblyg & ängslig tjej så hade det inte heller varit så kul. Linnea är ju väldigt framåt och hon tar för sig, snackar med alla och ordet blyg vet hon nog inte mycket om. Hehe. Skönt i sådana här lägen!

I alla fall så verkade hon ha roligt på sitt tillfälliga dagis för jag fick tjaaaaaataaaaaa för att få med henne hem i fredags :=)


I går så var våran familj och familjen Lindberg bjudna på grillfest hos Anna & Torbjörn. Det var supertrevligt!! Vi blev rätt många då det var Jennie, Michael och deras fyra barn Dennis, Markus, Nathalie och Jasmine plus Nathalies kompis. Sen så var det Fredrik, Robin, Linnea och jag från våran familj. Anna och Tobbe har ju sina tre barn Thilda, Alexander och Tova. Full rulle alltså men såååååå kul. Barnen lekte mycket bra ihop hela kvällen och det är ju extra kul att vi tre mammor som umgås mest har barn i samma ålder i samma by så att de hamnar i samma klass :o)

Vi hade knytkalas så alla familjer bidrog med mat och dryck och OJ vad mycket mat det fanns. Hehe. Ett helt bord fullt med gottigheter var det och mätta blev vi. Klockan blev rätt mycket innan vi var tvungna att bryta upp och gå hem. Hade det inte varit för att våra minsta barn var så trötta så att ögonen gick i kors så hade nog klockan kunnat bli ganska mycket mer.

Nu ska vi se när vi kan få till det nästa gång. Det ska väl inte behöva dröjja så länge som det gjorde innan denna grillkvällen blev av? Det är ju knappast en nobelmiddag som kräver tre års planering eller nått, ingen rymdforskning heller direkt. Det svåra har ju varit att hitta en helg då inte Jennie eller jag jobbar eftersom det är vi två som jobbar kvällar och helger. Vi får ta fram våra kalendrar och planera så blir det nog bra :o)


Idag kände jag mig typ bakis fastän jag bara drack alkoholfritt igår. Det var degigt i hela huvvet så jag bestämde mig för att dra ut på en cykeltur. Det blev en runda på ca en mil. Gött! Jag har dock rätt så ont i rumpan nu då cykelsadeln inte var så bred och det är läääääänge sedan jag cyklade så "långt" så rumpan är inte van. Jag hade ju en superbred och väldigt mjuk sadel på min förra cykel så jag ska absolut byta ut sadeln på min nya så blir det väl bättre men det tar ju alltid ett litet tag att vänja rumpan när det är länge sedan den satt på en sadel.

Jag är nöjd med min runda och ska försöka köra den några gånger i veckan för att sedan kunna utöka.


Nä nu är det söndag kväll igen och jag vet inte var veckan som har gått har tagit vägen? Det är helt sjukt ju. En vecka kan omöjligtvis gå så här snabbt.

I kväll blir det nog en stund vid tv:n. Får se om jag hittar nån film att glutta på kanske. Hoppas att ni får en bra början på den nya veckan. Jag jobbar journatt i morgon så det lär väl inte bli så mycket bloggande då. Ses en annan dag. Pöss & kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards