Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Blir inte alltid som man tänkt...

Av Heidi Månsson - 22 juli 2015 23:23

Jaha denna dagen blev ju inte riktigt som den skulle - för nån av oss typ. Jag skulle ha jobbat 9-16 idag men vaknade i gryningen (eller nått, det var rätt ljust ute iaf tyckte mina stackars ögon & mitt stackars huvud) med en begynnande migränattack. Tog mediciner snabbt som tusan. Drack en hel liter vatten. La mig igen och hoppades på det bästa. Hoppades förgäves. Mera mediciner. Mera att dricka. Försökte sova mera men låg bara och skakade. Lyckades somna tillslut men vaknade kort därefter med ett huvud som höll på att spricka i bitar (och en blåsa som höll på att göra detsamma efter allt vatten jag öst i mig). Mera mediciner. Spyhink fram. Försökte ringa jobbet men det var ingen som svarade. Låg i sängen och bara gungade och skakade. Försökte hålla ihop huvudet med hjälp av händerna för det kändes verkligen som att det skulle spricka om jag inte höll emot... Fick tag på dom på jobbet tillslut. Var helt väck. Som i en dimma. Sov lite till och från. Mera medicin. Klockan var rätt mycket idag kan jag ju säga innan allt var helt över. Migrän är inte att leka med...


Min man som direkt fattade läget (ja han har ju fått lite träning efter snart 8 år) tog hand om Linnea. Det var ju jag som skulle lämna henne på dagis idag men han skötte rubbet. Bara det att efter allt morgonbestyr och dom har gett sig iväg så dröjjde det ett tag (har ingen tidsuppfattning här...) och så hörde jag helt plötsligt hur dom kommer hem igen. Vad nu då? Jo då hade Fredrik glömt att koppla in glassbilen på ström i går kväll så istället för -34°C så var det bara -20°C. Ingen fara för glassen som tur var men den hade inte klarat sig om han hade kört hela dagen utan att frysaggregatet får ström hela tiden och skåpdörrarna ska öppnas och stängas hela tiden. Fredrik får således ta dagens runda på fredag istället.


Linnea skulle ha varit på dagis men blev hemma istället. Ja som det kan bli :)


När jag tillslut hade kommit på fötter så började Linnea prata om att hon ville gå ut med hundarna och hon ville då gå slingan i skogen med mig. Jag ville dock ha fatt på nån midjeväska eller nått liknande där jag kan ha mobil, nycklar, hundgodis, bajspåsar m.m som man behöver ha med sig men inte kan ha med sig eftersom en del byxor är utan fickor. Ville ha en sele till Kamille istället för halsband och så nämnde Fredrik att då kunde jag ju passa på att kolla på framknäppt sele till Izzie. Visste inte ens vad han pratade om men fick tillslut klart för mig vad det var. Tog Linnea med mig och åkte till Teba i Höör och dom levererade!! Oj vad med selar och olika grejjer dom hade att välja på. Fick hjälp av en expedit och det blev en jättebra sele till Izzie som ska hindra henne från att dra i kopplet (och det funkade!!). Kamille fick en vanlig promenadsele men den var lite stor så den måste vi byta.

Köpte en liten midjeväska och den var kanon. Jag är mycket nöjd med dagens inköp :o)


Jag och Linnea gick på en kvällspromenad med hundarna och det funkade kanon!! Izzie gick lugnt och snällt och jag orkade hålla i henne utan att behöva kämpa och slita så att handlederna håller på att gå av. Varför varför varför har vi inte skaffat en sådan sele tidigare?? Så dumt!! Nu kan båda hundarna få följa med varje gång på avslappnade sköna promenader utan gråt och tandagnisslan :o) Love it <3


Ja jag skulle ju ha tagit mitt första pass på nya gymmet idag men så blev det inte. När Linnea och jag var hemma igen så var klockan 20:45 och gymmet stänger 21:30. Kändes inte lönt. Det får bli ett pass i morgon istället. Jag tog ju åtminstonde en prommis idag. Visst det blev ju inte direkt nån powerwalk med tanke på att Linneas tempo inte är det snabbaste men vi spurtade åtminstonde upp för nästan hela backen och det var ju bra gjort av oss :)


Det som var mindre bra var att jag glömde en burk med hundgodis framme på köksbordet idag. Locket var på men Kamille har väl hoppat upp på bordet och knuffat ner burken så locket har flugit av och godisarna låg väl inte kvar i så många sekunder... Båda hundarna har kräkts under kvällen så förhoppningsvis får de väl upp det mesta. Inte så kul när de inte mår bra men det är ju bättre att de kräks ut det än att de blir dåliga och får inflammation i tarmarna som Izzie fick sist. Denna gången vet vi ju iaf vad det beror på om hon eller Kamille blir dåliga.

Nu är det ju inte tänkt att man ska smälla i sig en halv sådan burk med hundgodis på en dag då det är tänkt just som godis och inte mat men vi tänker iaf inte köpa den sortens godis igen. Fredrik har gjort eget godis till hundarna innan och det är nog bättre för då är det inte massa tillsatta ämnen i. Även om detta som sagt absolut inte är tillverkarnas fel så känns det bättre med äkta vara.

Fredrik var ute när detta hände och jag var ju med Linnea på Teba. Vi är vana vid att kunna ha saker framme på köksbordet för där har Izzie aldrig tagit något men Kamille den lilla smygråttan hoppar ju upp på stolarna och sen på bordet. Vi kan ju inte putta in alla stolar under bordet så då är det ju lätt gjort för henne att komma upp. Nåja - nu ska vi väl förhoppningsvis inte göra om detta misstaget igen. Förra gången detta hände så var det ju Linnea som vid ett obevakat tillfälle "bara skulle ge Izzie lite godis" och vad är lite och vad är mycket? För en femåring är det säkert inte lika lite/mycket som för en vuxen. Det är ju inte lätt att veta iaf när man "bara" är fem år. Lilla gumman ville bara vara snäll. Nu vet hon dock och är mycket noggrann med att tala om att hon har koll också. Skönt att de lär sig av sina misstag iaf.


Nä med tanke på att det redan har skett ett antal kräkolyckor här hemma nu under kvällen så får jag nog gå och lägga mig nu. Kanske inte blir så mycket sömn i natt. Håll tummarna!


God natt och sov gott! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards