Direktlänk till inlägg 23 juli 2015

Det blev inte som jag tänkt mig. Igen.

Av Heidi Månsson - 23 juli 2015 23:30

Ja vad ska jag säga om denna dagen annat än att den blev INTE som jag hade planerat men den blev jäkligt bra ändå :=) I förrgår hade jag börjat smida lite planer för vad jag och Linnea skulle roa oss med på våran lediga dag idag och jag hade några olika alternativ i tankarna - tills vi åkte till Teba igår och passerade Höör. Såg skyltarna och blev sugen på ett besök på djurparken. Ja vadå - har man årskort så har man :o) Frågade Linnea igår kväll vad hon helst ville göra idag utav Skånes djurpark, lekparksbesök, cykelutflykt, besök i skateparken, bibblan, bara vara hemma eller om hon hade nått annat förslag (vissa av aktiviteterna kunde kombineras). Hon valde djurparken. Kollade vädret och jo då det verkade inte så tokigt.


I morse så vaknade vi och gjorde oss i ordning men vädret verkade inte alls vara så pass bra som utlovat. Frågade Linnea och nä hon var inte så sugen längre. I samma veva upptäckte jag att våran vardagsrumsmatta som borde flyttat till soptippen för lääääääänge sedan definitivt skulle ut ur huset NU då hundarna hade dekorerat den så fint (utan att nån hade märkt det igår) och en tripp till IKEA lockade rätt mycket mer än djurparksbesök med halvdant väder. Ringde och kollade med gubben men han ville ju vara med på IKEA men jobbade ju så det skulle inte funka idag. Linnea och jag bestämde oss för att åka ner till Teba för att byta selen till Kamille och så kunde vi bestämma oss senare för det kanske var bättre väder i Höör (det skiljer ca 3 mil bara men det har hänt förr). Efter besöket på djuraffären så bestämmer vi oss för att chansa iaf. Pga årskorten så kan vi ju i stort sett åka dit och vara där 10 min, börjar det regna så kan vi bara sticka hem och återkomma en annan dag. Hade varit lite mera surt om man betalar för inträde för en dag, har bara den dagen på sig, och så blir det skit av alltihopa. Vi stack dit och det ångrar vi inte. Vi hade en supertrevlig dag i parken :=)  (Förutom att vi i fortsättningen ALLTID ska ta med egen mat som vi brukar. Jäkla skitmat vi fick idag...)


Helt plötsligt när vi är kvar i parken så ringer Fredrik och säger att han blir tidig hem från jobbet så ville vi så kunde vi sticka till Älmhult sen. Ja tack! Sent om sider så fick jag med mig Linnea ut ur parken och vi skyndade oss hem, plockade upp gubben som då hunnit hem och så drog vi till Älmhult.

Vi hittade en ny matta till vårt vardagsrum för 99:- och så hittade vi en ny till Linneas rum med och hon har varit utan länge nu då hennes blev förstörd förra sommaren (har jag för mig att det var). Sen så råkade vi springa på trätrall till ett jäkligt bra pris på fyndet så nu ska vi äntligen få bort den äckliga fuskgräsmattan som vi har på altanen och så dit med fint trägolv istället. Nice!! Det blev även en ny toasits då fästena på våran gick sönder för ett tag sedan. Nä ni behöver INTE fråga mig hur man gör för att en toasits ska gå sönder och NEJ det är inte jag som har suttit sönder den  , hehe. Den sprack i fästet på nått sätt men nu har vi en ny och den var mycket skönare att sitta på så det känns så lyxigt för baken så, haha.

Äntligen fick vi tummen ur och skaffade oss lakan med rätt mått på till våran dubbelsäng. Vi har varit på väg till IKEA för att fixa det rätt länge men det har liksom inte blivit av men nu så fixade vi ju många saker samtidigt. Skönt att få tummen ur ibland!!


Vi kom hem rätt sent eftersom vi inte körde ifrån Älmhult förrän 20:05 och på vägen hem så var vi tvungna att handla lite mat så klockan han rusa ifrån oss rätt bra. När vi kom hem så var mina fötter rätt trötta av allt promenerande. Funderade på att röjja bort allt i soffhörnan av vardagsrummet och dammsuga, moppa och ställa tillbaka allt snyggt och lägga dit nya mattan men jag pallade inte ikväll.


Jag skulle ju ha stuckit till gymmet ikväll men se det blev ju inte av ikväll heller MEN jag kollade på min telefon förut och stegräknaren som jag har där säger att 11435 steg har gåtts idag. Inte så illa pinkat och då har jag ändå inte haft telefonen på mig hela tiden så några fler steg har det ju varit men ja ja :o)


Hittade precis en bild på Facebook som förklarar rätt bra hur det känns nu...


 

Stämmer väl rätt bra efter dagens shopping - hehe.


Nä nu ska jag gå och lägga mig. Kram på er mina goa vänner. Ärtor ut!


(Jaaaa peace out menar jag ju så klart, stupid ;) )


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards