Direktlänk till inlägg 4 juli 2016

Påverka det du kan! :)

Av Heidi Månsson - 4 juli 2016 23:05

Idag började andra veckan på min semester och visst är det lite (mycket) trist att jag och dottern inte har badat nått ännu (utomhus alltså) men vi kom överrens om att försöka göra semestern så bra som det bara går ändå. Sitta hemma och gnälla över att vädret inte gör som vi önskar leder ju ingen vart så vi får ta saken i egna händer och då är det ju tur att det finns alternativ :)

Ibland vill man hitta på nått men är det dåligt väder så är det inte så lätt att komma på nått som helst är inomhus men inte kostar så mycket pengar. Semesterkassan kanske inte blev så stor som man trodde av olika anledningar. DÅ är det så underbart med kommuner som går in och subventionerar saker för barnfamiljerna så att de ska kunna hitta på nått ändå. TACK Osby kommun! Linnea och jag var på teater alldeles gratis idag på Teater Borgen. Pettsson & Findus framfördes och skådespelarna lät barn och vuxna i publiken sjunga med och göra rörelser så det var skoj. Ca 40 min var föreställningen och åldern rekomenderades till 5-12 år men jag hade nog snarare satt 3-9 år. Bra var det iaf och gratis som sagt. Osby kommun ska anordna mera gratisaktiviteter i sommar så läs på deras hemsida för mer info om det är nått ni undrar :=)

   


Efter teatern så var vädret lite stadigare så det blev ett lekparksbesök på en utav lekplatserna i Osby innan hemfärd. Bra att rasta barn och deras rastlösa ben :o)

     


På vägen hem från Osby så passade vi på att köra inom jordgubbsplockningen i Kvistalånga. Det blev en hel del röda gubbar denna gången också även om det var lite glesare mellan dom mogna bären denna gången.


Det blev en rätt bra dag alltså trots allt! Jag tror helt enkelt på det där uttrycket "det blir vad man gör det till".

Jag sitter och filurar på lite nya utflyktsmål och det ska nog bli bra det här :o)


Jag satt och slösurfade lite innan och spanade på lite kläder inför hösten. Helt plötsligt fick jag syn på en tröja som jag borde köpa. Spana in denna:

Personligen så tycker jag att tröjan är snygg så vem vet - det kanske blir ett köp ändå men produktnamnet säger ju att jag borde ha den, hihi.


Nej nu tror jag minsann att jag ska glutta på en film innan jag går och lägger mig. I morgon blir det en dag här hemma bara så det blir sooooovmorgon :) Linnea ska leka med en klasskompis och jag ska tvätta och röja. Sov gott. Puss på er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards