Direktlänk till inlägg 13 januari 2017

Just nu...

Av Heidi Månsson - 13 januari 2017 00:21

...känns det som att hur jag än vänder rumpan så har jag den åt fel håll. Eller nått? Konstigt uttryck egentligen..."Hur jag än vänder mig har jag rumpan bak". Nähä - no shit Sherlock! Jag är iofs inte nån läkare som jobbar med konstiga udda fall av missväxter eller missbildningar men jag har inte hört talas om någon som föds med rumpan fram? Därav borde det vara rätt så omöjligt att vända rumpan framåt. Eller har jag fel? :)
Nåja nu var det ju inte själva uttrycket det handlade om utan mig och min felplacering av mitt stora feta arsle. Haha. Såhär är det - om jag är hemma en längre period (läs några dagar) pga sjukskrivning eller nått liknande så blir jag rastlös och får dåligt samvete för att det jag gör (även om jag vet att jag inte kan rå för det) drabbar mina kollegor, påverkar inkomsten rätt mycket, påverkar hela familjen osv. Jag går runt här hemma som en rastlös själ och längtar tills jag kan sköta mitt jobb och göra rätt för mig.
Jobbar jag och är "duktig" så får jag ont och vill hem. Det är fasen inte lätt. Jag vet att jag måste tänka på min hälsa och så vidare men jag pallar inte att vara hemma hela tiden. Det kryper i kroppen på mig och jag känner min instängd i mitt eget hem. Jag vägrar ha det så! Det är bara det att idag har jag jobbat 14-20:45 och det var första arbetspasset sedan den 1/12. Jag har ont nu... Det kommer förmodligen inte bli så mycket sömn i natt och i morgon jobbar jag 9-14 plus att jag ska jobba 9-21 både lördag och söndag. Just nu känner jag lite smått panik över det hela men det blir nog bra. Kanske. Håll tummarna!

En helt annan sak - jag har fallit. Jag har fallit för en liten lurvig sak som mest äter och skiter och skvätter spån på golvet men han är såååååå söt och jag vill haaaaaaaa :o) Vi passar ett litet gulligt marsvin vid namn Pysen och jag skulle så gärna vilja skaffa ett eget. Eller ja jag kanske skulle skaffa flera för alla vill väl ha en kompis :=) Jag har haft marsvin innan men fick utslag och fick då höra att jag förmodligen inte tålde hö så jag gav bort dom. Det blev dock aldrig konstaterat och jag har inte reagerat nånting nu när jag har hållt på med hö rätt mycket. Det kanske var nått annat som jag reagerade på.
Jag vet att man blir bunden och måste ha nån som passar djuren när man reser iväg men det vore så mysigt att ha en liten ulltuss.

Nä nu är klockan mycket och mina smärtstillande piller börjar nog kicka in snart så jag ska nog göra ett försök på det där med att få lite sömn. Sov så gott och dröm sött. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards