Alla inlägg den 15 april 2018

Av Heidi Månsson - 15 april 2018 21:45

God kväll i stugan! Eller ja - lägenheten/lyxvillan/trädkojan/tältet/igloon/hotellrummet eller vad ni nu bor i? Ja jag vet ju inte hur ni bor men ja ni fattar vad jag menar :)


Ja jag vet. Nu har det gått över en vecka sedan jag bloggade sist. Eller egentligen inte. Jag skulle blogga för några dagar sedan och jag hade plitat ihop ett rätt så långt inlägg och när jag skulle avsluta och posta det så kraschade hemsidan eller nätet eller nått. Eftersom att jag bloggade på surfplattan då så hade jag inte kunnat spara texten så när jag insåg att jag var tvungen att skriva om allt så kraschade jag också. Kan iofs bero till viss del på min hälsostatus just då. Det kan ha varit febern och att jag mådde allmänt skit som gjorde att jag tappade humöret/tålamodet/orken.

Ja jag har varit (är fortfarande) sjuk igen. Ja och då kan man ju tycka att då finns det ju ALL tid i världen till att blogga men riktigt så enkelt är det inte. Tiden finns ju. Men inte orken. Den har inte gjort det hos mig iaf.


På lördagen förra helgen så var det ju dax för Miltons dop. Jag fick ju snällt stå med där framme då jag är fadder/gudmor eller vad det nu heter/kallas/är. (Ja jag vet att det finns vissa skillnader men kärt barn har många namn och vi vanliga dödliga tar nog inte så hårt på det där med de väldigt små skillnaderna. Nåja iaf så stod jag ju där framme så jag har inga bilder på själva dopet. Jag har några bilder ifrån dopkaffet efteråt iaf :=)

Milton skötte sig ju exemplariskt och skrattade bara när prästen skulle blöta ner honom på huvudet och när vi skulle hålla händerna på hans huvud.

Jag skulle läsa en text och tyvärr så var det ju en text som jag inte alls kände mig bekväm med att läsa men det gick bra det med. Jag var dock lite nervös så jag stakade mig säkert en del och jag läste säkert fel någonstanns men jag kommer inte ihåg någonting alls från det momentet annat än att jag svettades och var nervös för att läsa fel. Nå ja - Milton blev döpt, vi fick äran att vara med och alla överlevde dagen. God tårta fick vi också, hihi.


På söndagen var det jättefint väder så Fredrik och jag tog med oss Linnea plus picnicväskan till Vedema. Vi skulle först hålla till vid dammen tänkte vi men när vi kom till den parkeringen så var det nästan fullt så vi valde att åka upp för den branta backen till grillplatserna vid vindskyddet istället och där var det lite mera lagom mycket folk. Vi grillade korv på pinne och hade det jättemysigt.

Linnea hittade några barn att leka med och som vanligt när man är iväg sådär så går tiden alldeles för fort. Eftersom att Linnea väldigt gärna ville vara lite vid dammen en stund innan vi skulle hem så stack vi ner dit en snabbis. Linnea ville väldigt gärna klättra och gå balansgång på stubbarna och stockarna där men det slutade med att vi alla tre hoppade runt där :)


Linnea började denna veckan med att vara sjuk och jag följde tätt efter. Som tur är så blev ju tösen frisk snabbt (tre dagar) medans jag har varit sjuk i snart en vecka. Jag har hosta och emellanåt så hostar jag tills jag spyr och det är ju inte så himla nice. Jag har även haft feber som ibland har kommit med riktigt jobbiga febertoppar och sen ibland så ligger den och lurar lite i bakgrunden för att hoppa på mig igen.

Nu hoppas jag att jag blir frisk snabbt och fortsätter detta hålla i sig så får det väl bli ett besök till doktorn.


Nä nu ska jag kika lite på HayU innan det är dax att sussa sött (läs hosta sig genom natten och kanske få några minuters sömn där emellan). Dröm sött! Synes. Over and out <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards