Alla inlägg den 17 april 2018

Av Heidi Månsson - 17 april 2018 21:12

Alltså får man skryta lite? Jag kan inte låta bli :) Jag ska försöka skryta liiiiite och lite blygsamt sådär. Jag har egentligen inte rätt att skryta för det är inte min förtjänst någonstanns det som har hänt. Jag har ingen del alls i det hela. Men jag kan inte låta bli. Jag är så glad så att jag vill att alla ska veta hur duktig min son är :) :) :) Min duktiga kille har trots att han har det kämpigt på flera plan gjort en jätteansträngning i skolan och fått ett A. Högsta betyg! Och dessutom såg läraren fram emot nästa termin med Robin för att han är så nyfiken på vad Robin kan åstakomma då. Kul! Hejja Robin!! Jag är STOLT :o) Min son är BÄST <3



Av Heidi Månsson - 17 april 2018 20:49

Att barn kanske inte alltid är så snälla mot andra barn är hemskt och kan vara riktigt fruktansvärt om det får gå för långt. MEN det finns oftast en förklaring (som att mobbaren själv inte vet bättre om det rör sig om små barn, dålig hem-miljö, dålig uppfostran osv.) Det är ingen ursäkt men det är vuxnas ansvar att föregå med gott expempel och lära ut rätt sätt att vara mot varandra och behandla andra. Det är vuxnas ansvar att stoppa barnen när de ser att de behandlar andra fel. Det är vuxnas ansvar. PUNKT! Brister vi så brister tyvärr de yngre också...


När man är vuxen borde man veta bättre!! Att dessutom sitta bakom en skärm/display och vräka ur sig skit över andra är ju lätt för då slipper man stå öga mot öga... Mobbing är hemskt oavsett om det sker in real life eller i cybervärlden. Varför känner man att man har rätten att tex gå in på någons blogg och läsa den för att sedan vräka ur sig skit i kommentarerna?? Eller att följa någon på instagram eller facebook eller vad det nu kan vara och sen bara skriva negativa kommentarer. Varför följer man en person om man inte gillar honom/henne eller det han/hon gör? Tänk ETT steg längre. Personen som du hackar på är också en människa med känslor - oavsett om denne är kändis eller ej.


Nä jag tycker att det är dax att ALLA tar ansvar för vad de skriver på de olika sociala medierna och överallt annan stanns också för den delen. Sprid lite kärlek. Kommentera ENDAST om du har något POSITIVT att säga, i övrigt håll dina åsikter för dig själv. Varför trycka ner andra? Mår du bättre då? Kärlek & respekt är två väldigt bra ord!


Tack för ordet <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards