Direktlänk till inlägg 17 april 2018

Jag förstår inte...

Av Heidi Månsson - 17 april 2018 20:49

Att barn kanske inte alltid är så snälla mot andra barn är hemskt och kan vara riktigt fruktansvärt om det får gå för långt. MEN det finns oftast en förklaring (som att mobbaren själv inte vet bättre om det rör sig om små barn, dålig hem-miljö, dålig uppfostran osv.) Det är ingen ursäkt men det är vuxnas ansvar att föregå med gott expempel och lära ut rätt sätt att vara mot varandra och behandla andra. Det är vuxnas ansvar att stoppa barnen när de ser att de behandlar andra fel. Det är vuxnas ansvar. PUNKT! Brister vi så brister tyvärr de yngre också...


När man är vuxen borde man veta bättre!! Att dessutom sitta bakom en skärm/display och vräka ur sig skit över andra är ju lätt för då slipper man stå öga mot öga... Mobbing är hemskt oavsett om det sker in real life eller i cybervärlden. Varför känner man att man har rätten att tex gå in på någons blogg och läsa den för att sedan vräka ur sig skit i kommentarerna?? Eller att följa någon på instagram eller facebook eller vad det nu kan vara och sen bara skriva negativa kommentarer. Varför följer man en person om man inte gillar honom/henne eller det han/hon gör? Tänk ETT steg längre. Personen som du hackar på är också en människa med känslor - oavsett om denne är kändis eller ej.


Nä jag tycker att det är dax att ALLA tar ansvar för vad de skriver på de olika sociala medierna och överallt annan stanns också för den delen. Sprid lite kärlek. Kommentera ENDAST om du har något POSITIVT att säga, i övrigt håll dina åsikter för dig själv. Varför trycka ner andra? Mår du bättre då? Kärlek & respekt är två väldigt bra ord!


Tack för ordet <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards