Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Heidi Månsson - 22 maj 2012 22:45

Kvart i åtta i morse gick jag och Linnea hemifrån. Kvart över fem var vi hemma igen. Det blev en heldag med Annelie och Feliks och allt detta bara för att Linnea skulle ha sandaler. Nej jag var inte så allvarlig i den meningen för även om sandalköp var målet med utflykten så var det allt det andra det som gjorde att det blev en heldag och eftersom att den har varit förbaskat trevlig (trots lite omständigheter med barn som inte alltid vill som föräldrarna vill eller tvärtom..hehe) så ångrar jag ingenting :o)  Blev det några sandaler då? Nä! För att få ett par vettiga sandaler med täckt tå så var jag tvungen att hosta upp med typ 400-500 spänn å det gör jag bara inte! De andra sandalerna med täckt tå var antingen helknäppa i modellen så att de inte passade eller så var de slut i hennes storlek och ingen verkade veta nått om att få in fler skor inför sommaren heller. Det är ju sjukt egentligen om alla sommarskor ska vara slutsålda innan det ens har varit skolavslutning. Å gud nåde den unge som växer ur sina sommarskor mitt i sommaren för då finns det ju bara höst och vinterskor till salu... Suck. Nej Linneas skoinhandling gjordes idag på Skopunkten och där hittade jag ofodrade gummistövlar, ett par sommarskor och ett par foppatofflor som hon kan springa i här hemma. Ja när man handlar på ta tre betala för två så kan man ju unna henne ett par foppisar för det är ju smidigt att ha när man ska åka å bada med. Sommarskorna är det näst bästa efter sandaler enl mig och Linnea verkade verkligen gilla dom så då är ju läget lugnt. Nu har hon nått att ha på fötterna i sommar. Lysande!


När vi kom till K-stad så skulle vi gå till Tivoliparken med barnen och busa loss i lekparken där. Mmm jo eller hur?! Där håller dom på att bygga om (invigning den 30/6 klockan 14:00 om nån vill veta) och vi ser fram emot att se hur det ska bli där nu :))  Nå väl, vi tittade på alla pippi-fåglar som fanns och Linnea höll Feliks i handen och knatade runt i parken med honom i släptåg - det såg lite gulligt ut :o)   

Det blev en hel del rännande runt om i K-stad så innan vi var färdiga idag så ömmade det en hel del i fossingarna och vi fick stå på tågresan hem också. Kul. Solen den har gassat på oss idag och tempen har visat 26 grader varmt. Ja i fortsättningen så ska jag försöka tajma in att åka på sådana här strapatser när det är lite svalare men man ska inte klaga för mycket för nu är sommaren här och vi vill ju ha sommarvärme - eller hur?? :)


Nä i morgon har jag prov så nu ska jag nog gå å sova. Vi ses. Puss och kram!

Av Heidi Månsson - 22 maj 2012 00:15

Jaha här har det hänt lite sen i lördags då. Igår blev jag så pass dålig med min hosta och mina luftvägar kändes som att dom var i storlek med ett sugrör. Jag ringde vårdcentralen och fick tillslut fatt på dom, fick en tid till 13:15 och i bilen på väg in kändes det som om jag inte fick mycket syre alls. Fick komma in direkt och fick diverse behandlingar. Dom ville dock att jag skulle få lungorna röntgade så det blev en sväng upp till sjukhuset också. Först röntgen och sen vidare ner till akuten. Vid 16-tiden var jag klar och då löd diagnosen så här: förkylning som har satt sig på luftvägarna dvs inflammation av luftvägarna=bronkit + allergireaktion som också satt sig på luftvägarna. Kul! Fick med mig dundermedicin hem som verkligen gjorde susen så redan samma kväll kunde jag dammsuga här hemma. Visst var det ansträngande men inte så att jag inte orkade med det. Bara några timmar tidigare trodde jag att jag skulle svimma av syrebrist.. Ja det kan svänga snabbt!! :)


Idag var det dax för dagis för lillan och skola för mig. Hade lektion 9-12 så det var rätt så soft. Fixade lite ärenden sen och sen hämtade jag Linnea på dagis. Jag hade lovat henne en tur till lekparken så det fick det bli :) Vi hade det jättemysigt men varmt!! Idag har det varit helt sjukt underbart härligt väder. Typ 27 grader varmt och inte ett moln på himlen :=) Nice nice. Och det fina vädret ska fortsätta länge till, visst tempen ska sjunka lite men det ska vara över 20 grader och mest sol i över en vecka. Ja men jag protesterar INTE!!

Det jag dock inte skulle bli förvånad över är ju om det blir skitväder lagom till skolavslutningen. Det är nästan alltid kallt och blåsigt och varför inte lite regn också. Det vore trevligt om det kunde få bli en si sådär 22-23 grader varmt, lite lagom soligt, lite moln som skyddar emellanåt kan vara skönt, lite små svaga ljumna vindpustar. Mmm kan man få beställa det tack? :o)


Efter lekparksbesöket så gick vi hem och jag fyllde en balja med vatten så att Linnea kunde få plaska lite. Orkade inte med att ta upp hela poolen och fixa med det idag så det fick duga med en balja så länge och lillan var fullt nöjd!! :)  Som hon plaskade! Efter det att vi hade kastat i oss lite mat så gick Fredrik och Linnea ner för att hänga tvätt och duscha så jag passade på att klippa gräset. Han inte färdigt med hela gräsmattan då klockan började bli lite mycket så med tanke på grannar och speciellt då grannbarn som kanske ska gå å sova så la jag ner verksamheten för idag och så får jag fortsätta i morgon. Det går bra det med, gräsmattan springer ju inte iväg någonstanns under natten misstänker jag.


Tidigare idag så fick jag ett trevligt telefonsamtal från jobbet och jag ska få jobba helgen den 1-2/6 :=)) Jag fick ju ringa igår och boka om min bredvidgång. Kanske inte så lyckat att smitta vårdtagare det första man gör... Så istället för att vara där idag och i morgon så blev det torsdag kväll 16:00-21:05 och fredag dag 07:00-13:00 som jag ska vara där. Ser jättemycket fram emot detta och hoppas att många ordinarie vill ta semester nu (och kanske blir lite sjuka också, hehe) så att jag får jobba mycket. Jag vill ju komma in i det ordentligt och lära mig allt innan det riktiga semestervikariatet sätter igång. Ja nu ska jag iaf inte bli sjuk på nytt för nu vill jag som sagt hugga in på jobbet å få känna mig lite nyttig och behövd :)


(Låååång paus då min man snodde datorn och jag ändå fick lite annat gjort)


I morgon (läs idag - klockan blev visst efter midnatt innan detta inlägg blev färdigt...alltid ska det komma nått annat emellan :P ) ska jag och Linnea vara lediga från dagis + skola. Det blir lite skojakt eftersom jag vill att Linnea ska ha sandaler med täckt tå på sig i sommar. Var inne i stan och kikade på skoaffären där men det var inte mycket att hänga i julgranen. Dom hade ett par gräsliga sandaler med täckt tå i hennes storlek men that´s it. Fanns rätt så många alternativ om man kan tänka sig vanliga sandaler men jag vet hur enkelt det är att dom skrapar upp tårna när de snubblar och cyklar och allt vad de har för sig. Nej kalla mig kräsen men då får jag väl vara det då. Let the shoehunt can begin! :=)


Nä nu är det dax att lägga huvudet på kudden och nanna sött. Gonatt & sov gott :))

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards