Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Heidi Månsson - 9 januari 2012 13:00

I morse ringde väckarklockan 06:30. Gaaah vad jobbigt det var. Grus i ögonen och tröttheten tog över så jag råkade visst stänga av larmet i sömnen. Vaknade med ett ryck exakt 07:00 och insåg att jag hade "försovit" mig. Eftersom jag hade tagit till extra mycket med mariginalen så var det ju ingen fara. Jag han göra mig i ordning i lugn och ro och jag han till och med handdiska lite efter frukosten. Känns skönt att slippa stressa på morgonen tycker jag.

Tog bussen 09:15 och var inne på skolområdet redan 09:40. Det var rätt så lång kö till inskrivningen så jag är glad att jag var där i god tid. Fick prata med två av de ansvariga lärarna och dom verkade väldigt bra så jag tror att detta kan bli huuuuuuur bra som helst!! :=))

På torsdag och fredag har vi heldagar med introduktion och nästa vecka har vi lite intro på måndagen och tisdagen men lektionerna drar igång på måndagen så det blir lite både och där. Ser fram emot detta väldigt mycket!


I morse vaknade Linnea strax efter 7 och när vi sa att det var dax för dagis idag så sken hon upp som en liten sol :)  Fredrik och Felicia lämnade henne på dagis idag fast Felicia stannade kvar och hjälpte till lite på dagis. Tror att båda systrarna tyckte det var jättemysigt, verkade så på Felicia nu när jag pratade med henne :=)  Hon hade kommit hem precis innan jag kom hem och dom två stora barnen stod vid spisen och fixade lunch alldeles själva. Blir man glad eller?! Vad duktiga dom är när dom själva vill. Dom kan så mycket mer än vad dom ibland ger sken av, hehe.


Nu ska vi snart hämta Linnea på dagis och sen drar vi in till stan hela familjen. Robin ska få följa med och prova jeans för det är akut byxkris för hans del. Felicia ska få gå till frissan och bli tillklippt och Linnea ska vara hos sin farmor en stund :)


I morgon börjar skolan för de stora barnen. Tillbaka till verkligheten och rutinerna. Det är både på gott och ont det där. Det har varit sköna slappa dagar nu under jullovet men det är också bara 6 veckor kvar så är det dax för sportlov så tiden går ju fort ändå.


Nehepp, dax att avsluta. Ha de gott. Puss och kram!



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards