Alla inlägg den 22 april 2013

Av Heidi Månsson - 22 april 2013 23:45

Jag trodde faktiskt att jag skulle få något svar idag på vad som är fel. Jag var på ultraljudsundersökning och det gav ingenting. Jag är rastlös. Jag är ovetandes. Detta är något som står utanför min kontroll och det gillas INTE då jag är en människa med ett stort kontrollbehov. Sådana här saker gör mig nervös och uppstressad. Jag vill veta!

Han som undersökte mig idag sa att gallblåsan ser superfin ut, inga gallstenar i den inte. Inte är det någon inflammation i gallblåsan heller. Levern såg fin ut, likaså njurarna, mjälten och allt annat som han kunde se via den där apparaten. Han kunde dock inte undersöka bukspottkörteln men det var väl också det enda av alla organ där inuti som han inte kollade. Fick dock aldrig klart för mig varför. Hade inte en tanke på att fråga när jag var där. Han sa att min läkare ska kolla på bilderna som han tog med ultraljudsapparaten och sedan kommer min läkare kontakta mig angående resultatet. Jaha? Men jag vill ju veta. Om det inte är gallblåsan så vad i helsike är det då? Det hade ju varit så "enkelt" om det "bara" var gallblåsan för den kan man ju operera bort och klara sig finfint utan. Ja förr eller senare får jag väl kanske reda på vad felet är... Mellan "attackerna" så mår jag hur prima liv som helst men så helt plötsligt så hugger det till. Why? Ovissheten är inte välkommen.


Det var en rätt så tuff jobbhelg denna helgen som var och det börjar ta ut sin rätt nu tror jag. Dax att gå och sova. I morgon börjar en ny kurs i skolan och så ska jag ringa till Käk-kirurgiska för att få en OP-tid till Robin så på onsdag bär det av till CSK igen. Nervöst? Japp! 


Sov gott. Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards