Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Rapport från en trött mor.

Av Heidi Månsson - 16 januari 2014 17:40

Satt och pysslade med min lilla tös för en stund sedan och nu blev jag supersugen på att börja scrapbooka igen. Jag måste ju gå igenom alla foton och framkalla lite så att jag kan göra ett album till Linnea också. Jag har inte scrappat på lääääääänge (typ fyra-fem år eller nått) så det är ju dax att sätta igång. Kanske skulle ta och sortera lite bland fotona ikväll så att åtminstone det är gjort. Det är ju en bra början :=)


Såg en film förut på Netflix som var rätt bra. Om inte annat så var igenkänningen rätt så stor emellanåt. Småbarnsföräldrar, vardagsstress, frustration, glädjen över barnen och hur den glädjen ibland kommer i skymundan över små negativa vardagsgrejjer som kommer i vägen för den glädjen man borde känna osv. Stress över jobb, stress över pengar, stress över kalasfixande för barnens skull, kärlekens upp och nedgångar och allt mellan himmel och jord. Filmen hette "Motherhood" och visst var det mest mamman som syntes i filmen och visst är det mest henne man tänker på och känner igen sig i men farsan är ju ändå med i bilden och i de flesta fall är de mer eller mindre insyltade på riktigt i sina barns liv. Filmen borde heta nått i stil med "Parenthood" om man nu ska vara lite petig. Ja ja, den var sevärd om man vill ha en lat stund framför tv:n/datorn/surfplattan men jag tror att det är en typisk "trött-småbarnsmamma-film".


Nehepp nu kallar lilltösen på lite uppmärksamhet och mamma-tid igen. Dax att leka med lera. En av de få saker som jag pallar med idag. Helst av allt vill jag bara vara ifred men är man förälder så är man. Sjuk eller ej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards