Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Bakom kameran?

Av Heidi Månsson - 17 januari 2014 00:15

Alla andra i familjen har gått och lagt sig och jag är som vanligt uppe sist. Satt i soffan och läste i en bok då jag hör någon som drar väääääärldens stockar i den andra soffan brevid mig. Slänger en blick ditåt då jag började fundera på om min man hade somnat på soffan fastän jag ju visste att han gick och la sig brevid Linnea som sov oroligt tack vare sin förkylning. Började tro att jag kanske hade snurrat till det rejält eller somnat i soffan och drömt att han gick iväg eller nått annat. Vem vet vad som kan hända när man super till på C-vitamin och sover/vilar 20 timmar av 24. Typ.

När jag tittar efter vem som ligger i den andra soffan så får jag syn på hunden som har tryckt upp sig i ett hörn av soffan och sussar sött. Tydligen så bara SKA man ligga obekvämt uppe på massa knöliga filtar/kuddar/kläder eller annat som ligger slängt i soffan. Tar fram mobilen för att föreviga det söta som jag ser framför mig, tänkte att detta måste ju förevigas. Tar mig tid till att tända en lampa för att få lite stödljus då mobilkameran kanske inte är utav den allra bästa kvaliten, speciellt inte när det är lite halvdunkelt, gryniga bilder är ju inte så himmla roliga alltid. Hinner precis ta bild nr 1 och hunden plirar lite på mig. Ja ja det brukar hon ju göra. Från djupt djupt sovandes till klarvaken kan gå på en nanosekund. Typ. Inget konstigt med det för det är ju en hund. Jo men jag vill hinna ta en bild ändå. Det är ju min hund. Den omtalade hunden lyfter på huvudet, blänger på mig, slänger ur sig en djuuuuuup suck och gör en helomvändning i soffan. Bild nr 2 demonstrerar vilken sida av sig själv som Izzie tyckte var den bästa att visa på bild. Hade hon kunnat ge mig fingret så hade hon nog gjort det, hehe. Nu är det officiellt - det är bara mattes hund när inte kameran är framme :)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards