Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Taskig tajming

Av Heidi Månsson - 17 januari 2014 12:06

Nu är det väldigt taskig tajming på saker och ting tycker jag. Nu har det ju faktiskt kommit så pass mycket snö så att man kan åka pulka (och kanske göra snöänglar och snögubbar som Linnea har pratat mycket om de senaste dagarna) men lagom till det så är alla i familjen mer eller mindre sjuka. Kul. Och låt mig gissa - lagom tills vi är friska igen så har snön försvunnit...?! Det skulle ju inte förvåna mig. Tempen är på minus men med nöd och näppe så det kan lika gärna vända och bli plus och vips så är allt det vita borta igen. Eller så blir det vääääärldens blötslask som inte är så roligt att vara ute i. Hade jag mått lite bättre än vad jag gör och haft lite mera ork så hade jag tagit ut Linnea en stund i snön idag. En liten stund i snön har ingen dött av och hon har ju bra ytterkläder. En liten stund frisk luft behöver hon ju då hon har varit inomhus sedan i måndags och det kan ju göra så att hon får upp energin och aptiten om hon får vara ute en stund. Hade jag bara haft tillräckligt med energi själv så hade jag inte tvekat. Jag mår dock inte så bra och idag känner jag ännu mera lättnad över att jag tog rätt beslut om sjukanmälan till jobbet. Det hade inte varit bra att försöka sig på en hel helg med jobb i detta läget....


Någonstanns runt halv 6 i morse somnade jag. Kul. Är förvånadsvärt pigg idag ändå och tänkte som så att om jag låter bli att sova nått idag så kanske jag kan sova natten som kommer ist. Kan ju alltid försöka vända tillbaka dygnet.


Vi skulle behöva åka och handla lite mat idag men det är (konstigt nog  ) ingen som har skottat våran uppfart och sopat bort snön från våran bil!? Vet inte varför det inte blir gjort? Undrar vad det beror på? Hehe. Ser projektet framför mig och blir trött bara av det. Vår garageuppfart är inte direkt liten heller så innan jag har skottat den och sedan blivit dyngsur av svett, duschat, klätt på mig och samlat energi för att åka och handla så har det ju kommit mer snö så då är det dax att börja om från början. Om jag lyckas tajma in det med att det inte hinner komma mera snö under den timmen eller två så är projektet med att göra mig i ordning för att bli tillräckligt representabel för att åka till affären så stort så att jag blir trött bara av tanken på det.


Nä nu ger jag upp och går till sängen igen. Hoppas att ni får en trevlig fredag. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards