Alla inlägg den 8 februari 2018

Av Heidi Månsson - 8 februari 2018 23:31

Tjabba dabba dooo!

Mina vänner - det är torsdag idag och ni vet väl vad det innebär? Jo det är då som magi sker och morgondagen helt plötsligt förvandlas till en härlig dag som kallas fredag :) Allt blir så mycket bättre när man inser att det är fredag i morgon och speciellt när en ledig helg väntar! Men först - jobba. Jag jobbar bara 7-12 i morgon så det är lite lyxigt. Ibland har man det lite fööör bra :o)

I går var jag hos sjukgymnasten och tejpade om foten igen. Det var andra gången av tre. Jag hoppas att det hjälper för jag börjar närma mig desperat läge. OM det inte hjälper med tejpningen av hälen så återstår kortisoninjektion och - eller stötvågsbehandling. Jag hoppas att jag slipper prova det. Just nu ser det inte så ljust ut. Skänk mig gärna en tanke eller två och håll gärna tummarna för mig. Pliiiiiiiis <3

I går var även dagen då jag körde heeeeela vägen till Lund helt i onödan. Visst är det alltid roligt med lite sightseeing och jag tycker ju om att köra bil men jag hade kunnat spendera den tiden på något vettigare. Vad hände undrar ni kanske nu? Jo jag blev ditskickad av min chef för att gå på en föreläsning eftersom att jag är demensombud på jobbet. Jag såg verkligen fram emot detta och var/är genuint intresserad. Jag åkte dit i god tid och lyckades komma fram utan att köra fel en enda gång (wow - jag lyckas med det trots GPS och dessutom rätt ofta...). Kommer till lokalen ca 30 minuter innan föreläsningen ska börja. Sätter mig för att vänta ute i korridoren och när det börjar närma sig så ska jag gå in. Först då inser jag (precis som några andra) att vi har väntat på att få gå in men i "fel" korridor så innanför dörren finns det en liten korridor till och där inne har folk köat och sedan gått in och därför är det redan fullt!! Suck!! Bara till att vända på klacken och åka hem... Jag skrev dock upp mig på en intresselista så om det är stor efterfrågan så ska de köra föreläsningen en gång till.
Han precis komma hem, svida om och slänga ner lite grejer och sedan köra till jobbet för att jobba natt. Ett dygn kan gå fort ibland.

Imorse när jag hade slutat jobbet så mötte jag först upp den ena Jennie H och så åt vi frukostbuffe på Lövet på golfrestaurangen. Gott! Sedan mötte vi upp den andra Jennie H (jag måste sluta skaffa vänner med samma namn...) och så blev det lite shopping i Kristianstad. Linnea behöver lite skor och lite tröjor så jag haltade runt så gott jag kunde.

Här kommer lite bilder på några saker som jag hittade:

Hittade mössan på Lindex på reaavdelningen. Tror ni Linnea blev glad eller typ glad?! Nä men hon blev typ överlycklig!! Linnea älskar verkligen rävar så det kunde ju inte bli bättre <3

I morgon är det disco med alla-hjärtans-dag-tema på Linneas skola så hon ville ha den tröjan med hjärtat på. Vad hon ska ha till vet jag inte än men hon har lite olika kjolar och nån lite snyggare byxa så hon har en del att välja på. Nåja - det löser sig nog :)

Nä nu måste jag avrunda här. Jag ska ändå upp tidigt så det är dags att försöka sova lite. Puss på er! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards