Alla inlägg den 11 februari 2018

Av Heidi Månsson - 11 februari 2018 12:11

Att lagom är bäst är ju konstaterat sedan låååång tid tillbaka men även om man vet om det så är det inte alltid så lätt att leva efter den principen. Jag lyckades dock väldigt bra igår (precis som jag brukar) att få till det bra. Det blev lagom många droppar av det goda, precis så där så att huvudet inte blev tungt idag. Det var gott, det skålades och livet är gött även idag. Det är så det ska vara :)

Min man fixade (precis som han alltid gör) en vansinnigt god middag med förrätt och varmrätt och efterrätt. Att vi sedan glömde bort efterrätten (hade nog inte orkat den ändå...*burp*) är ju inte hans fel ;) Gästerna verkade tycka om maten och ha det trevligt och det är ju nice!

Efter maten så spelade vi lite sällskapsspel. Cicci och Claus hade med sig ett spel som hette Sequence och det var jätteroligt. Man spelar i lag så det blev tjejerna mot killarna och vi körde bäst av 3. Vilka vann tror ni? Girlpower :o) Efter det spelade vi Speculation och där vann Cicci. Jag sabbade för Fredrik men hade jag inte gjort det så hade han helt klart varit en klar konkurrent om förstaplatsen.

Det var en väldigt trevlig kväll, avslappnat och skön stämning och det kändes som att vi hade känt varandra länge. Cicci och jag har ju känt varandra i några år nu genom jobbet men inte umgåtts privat innan i så speciellt stor utsträckning. Claus har jag ju träffats nån gång innan men de tillfällena är lätt räknade på ena handens fem fingrar och Fredrik har bara träffat Claus en gång. Ändå var det precis som att vi hade umgåtts alla fyra tillsammans förr. DET gillar jag - det är en bra känsla!

Tack Cicci & Claus för att ni kom och förgyllde vår kväll!


Idag blev jag helt plötsligt jättesugen på att åka till Väla eller Ikea eller nått liknande. Jag får inte köra bil så det är rätt så kört att ta sig någonstanns och klockan är redan så mycket så det är liksom ingen mening att ge sig iväg på nått. Men att bara ha slappesöndag här hemma var jag inte så sugen på. Att få med sig familjen på nått äventyr idag är nog dock ingen ide att försöka med. Fredrik älskar slappesöndagar och sitter vid tv-spelet just nu med Linnea och spelar Minecraft. Det är liksom deras grej som dom gärna få ha ihop alldeles ifred för Minecraft förstår jag mig inte på. Vad är det som är så kul med det liksom? Dessutom så är Linnea rätt så förkyld, mer än igår så det går på fel håll. Hon kom hem från discot i fredags kväll och var hes så vi trodde att hon hade skrikit lite för mycket. I går var hon lite småsnorig och raspig i halsen men idag är det inte bara småsnorigt längre och det låter lite grötigt i halsen. Vi få se hur det är i morgon men jag slipper iaf vabba för Fredrik kan vara hemma. Skönt när det går smidigt att pussla ihop "livspusslet".


Jag satt här och grubblade lite på vad jag skulle hitta på idag under tiden som jag plitade ihop mitt inlägg. Helt plötsligt så blev jag jättesugen på att sätta mig i soffan med mitt korsstygnsarbete. DET var LÄNGE sedan!! Japp - så får det bli. Hoppas att ni får en lugn och skön söndag ni som vill ha det och att ni som önskar motsattsen får en vild och galen dag :) Vad ni än gör - se till att fylla den med något som ni tycker om.


Puss & kram <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards