Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Vi har shoppat plåtsak med hjul :)

Av Heidi Månsson - 15 juli 2009 22:19

En stycken sju-sitsig bil är införskaffad till familjen :=) Äntligen !!

Sambon hade en gammal stor klumpig Dodge van som vi blev av med igår, hade planerat att sälja den länge men inte kommit till skott. Så igår bara sådär så var vi av med den. Vi har en liten Golf som vi ska göra oss av med och den ville nog sambons lillasyrra ha så den kanske vi är av med till helgen redan. Den införskaffade vi i höstas och den hade vi nog behållt om det inte var för att den är lite väl liten när vi blir fem i familjen till hösten...

Så har vi då kikat på bil ett tag, inte riktigt kunnat bestämma oss för modell, sort och märke å allt det där. Men så började vi luta åt att en sju-sitsig skulle det vara. Vi kikade runt lite på Blocket och helt plötsligt så bara var den där :)  Fredrik skulle till Växjö i tjänsten idag så han kikade på den och nu är vi lite fattigare men en bil rikare :)  Ska hämta den på fredag och det ska bli såååååå kul !


Idag har jag varit på stan med Nettan (föredetta grannen). Jag skulle till frisören så då passade vi på att ta en runda på stan innan dess. Vi käkade lite lunch och sen blev det lite shoppat till bebben och lite till mig. Köpte ett superfint spjälskydd + påslakan-set med spöket laban på till spjälsängen. Superfint blir det :=)  Sedan hittade jag lite kläder på H&M som jag inte kunde låta bli, hehe. Kul att shoppa till den lilla busiga bebben :=)


Idag blev vitrinskåpet äntligen uppmonterat. Köpte ju bara det typ i februari-mars... det har stått i sina kartonger i garaget men nu så fick jag fnippran. Började skruva på det igår sent på kvällen och tillslut idag så kunde det bli klart förutom en låda som vi inte har alla delar till. Köpte ju skåpet på fyndet och det fattas några delar till lådan så dom ska jag se om jag kan beställa i efterhand, brukar gå att lösa.

Skulle vilja röjja i garaget med och åka till tippen med allt som ska dit men jag får kanske lugna mig lite med den biten. Min stackars sambo ska ju ha tid med det också och den tiden verkar inte finnas just nu iaf.


På fredag börjar sambons semester :) !! Den kommer nog inte en dag för tidigt... Det är en trött sambo jag har nu.

Felicia kommer till oss på fredag med :) Som jag har saknat den tösen !!


På måndag ska vi åka till High Chaparall om vädret tillåter så håll tummarna. Det ska bli sååååå kul :)  Sen efter det har vi inget inspikat så där 100% så vi  får se vad som händer under sambons 3 veckors ledighet.


Nej nu ska jag gå å hänga mer tvätt. Puss på er !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards