Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Morgonens bestyr

Av Heidi Månsson - 13 oktober 2010 09:56

Larmet tjöt i mobilen, dax att kliva upp. Ville inte men det var bara till å bita ihop, se glad ut och göra det som måste göras varje vardagsmorgon - skicka barn till skolan. Vågar inte riktigt lita på att sonen tar sig iväg i tid om han ska fixa allt själv. Dessutom så tycker jag att morgonen ska vara trivsam för att man ska få en bra start på dagen. Hur kul är det att sitta och äta frukost själv? Allting är ju så mycket roligare när man har sällskap :)  Frukosten och kvällsmaten är tillfällen som jag tycker att man ska ta tillvara på lite bättre, sitta samlade och kunna prata om vad som ska/har hänt under dagen. Speciellt när man har barn. Dom behöver det.


Morgonen förgylldes lite av att lilla tokfian Linnea gjorde ett besök på pottan och det blev jackpott idag med ;) Hon är så duktig min lilla skrotfia! Spännande att se om hon fortsätter likadant för just nu måste jag ju säga att hon verkar tycka att det är riktigt skönt att slippa göra behoven i blöjan. Nåja, ingen stress, ingen press :=)


Har en massa saker som jag borde ta tag i här hemma - nån som vill komma hit och göra dom åt mig? Jag har verkligen ingen lust eller energi alls till sånna där "måsten" idag. Jag är såååååååå seg. Borde gå å lägga mig ett tag till men sova är tråkigt. Hehe det är inte lätt :)


Idag är det dimmigt ute, riktigt grått trist och tråkit väder. Jag är så enormt sugen på att åka iväg någonstanns, shoppa, fika, göra nått men detta väder gör att man hellre stannar inne. Blir ju billigare så iofs...hehe. Måste ju kika på skor till minsta lilla donnan i familjen. Rotade runt lite i lådorna igår och det finns inte nått som passar henne nu. Jag vet ju hennes mått på foten och så har jag en sån där mätsticka till skorna - smidigt. Har ju lite otur med det där med skor tycker jag för så mycket barnskor som vi har liggandes här, nått borde ju passa kan man tycka. Får ta en tur på fredag när Fredrik är ledig - då kan vi åka till nån annan skoaffär än dom inne i stan för dom är ju sviiiiiindyra. Nå det löser sig nog.


Jag håller på att leta jobb. Wish me luck! Att jag ska lyckas hitta något som jag kan ha en rimlig chans att få och med dom kraven på arbetstider som vi har (pga mannens jobb och tre barn) så blir det INTE lätt. Får se vad som händer. Ingen kris riktigt än men det vore skönt att kunna höja månadsinkomsten lite och att jobba som vikarie lite då å då i början så att Linnea inte måste kastas in på dagis hux flux. Alltid bättre om dom små kan få vänja sig lite sakta ju. Ska ringa lite förskolor med och sätta henne i kö och så där.


Måste nog sova lite till. Bäst å passa på medans lillbanditen slaggar sött :)  Kram på er! Ses.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards