Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Heidi Månsson - 3 januari 2012 21:15

Ja jag kan ju inte bara höra av mig på bloggen och rapportera när jag mår lite piss utan jag måste ju faktiskt skriva när det är lite bättre också och det är det nu. Kan iofs vara nått tillfälligt tillpiggnande pga ett rejält matintag eller nått men det tror jag inte. Men bra det mår jag!! Tror inte att jag kan må så mycket bättre just nu :) Vad har då hänt undrar ni kanske? Jo min fullständigt underbare man såg för det första till så att jag fick vila eftersom han tog med sig den lilla banditen och åkte in till stan förut idag. Jag fick flera timmar för mig själv här hemma och det gjorde gott.

Sen när han kom hem så bakade han suuuuuuuuuuuuuuupergod pizza och efter den "lilla" omgången mat + god cider till så kändes redan där allt mycket bättre.

Som bonus på allt så hade inte Linnea sovit middag idag så hon kom i säng vid 20:30 ikväll. Betydligt bättre än de senaste tidens nattningar. Då hade Linnea ändå varit vaken sen 9-tiden i morse och inte sovit middag som sagt... Hmm undrar om den donnan hade tänkt sluta sova middag? Får väl se när dagis börjar igen för det tröttar ju ut lite mer att vara där men det kan ju vara så att hon fortsätter sova middag på dagis men inte de dagar som hon "bara" är hemma. Vi får väl se.


Robin sover borta hos kompisen Lucas en natt till. Surprised? Nope. Kan jag ju inte påstå att jag är :)

Felicia har varit på badhuset tillsammans med kompisar och utan vuxens sällskap för första gången idag så hon är glad nu. Ja någon gång måste man ju börja släppa taget lite och allt gick bra. Polarn Jasmine följde med hit och nu är dom uppe i gästrummet där dom ska sova i natt och tittar på film och pratar hemmlisar så som tjejer i den åldern gör :=)

Tv:n här nere är ledig så det blir väl lite filmkväll för mig och Fredrik också skulle jag tro. Känns nice.


I väntan på att min man ska lämna sin dator där nere så sitter jag här och bloggar, slösurfar, tittar på bilder från julen 2011 och sorterar dom lite så att jag så småningom kan lägga ut nån bild här (lagom till påsk kanske?? ;)


Men innan jag avslutar så får jag väl ändå avslöja vad rubriken har att göra med dagens inlägg. Och det står faktiskt inte by-skor. Nej rubriken med ordet byskor syftar på ordet byxor. Det är så Linnea kallar det. Det låter så himmlans gulligt när hon kommer och försöker säga ordet byxor. Våran lilla Lillan. Sötisen.

Å så lycklig Linnea var innan idag när hon fick följa med storasyster ner på hennes rum. Oj oj vad storasyster var bäst då!! :)  Ibland är livet enkelt...


Hörrni jag hoppas att ni får en trevlig tisdags kväll (av det som är kvar av den...tick tack tick tack säger klockan alldeles för fort). När ni sen ska sova så hoppas jag att ni sover gott! Ses. Pöss på er!

Av Heidi Månsson - 3 januari 2012 13:15

Ja det blir en dag i myskläderna idag med. Har inte alls den energin i kroppen som jag vill ha och det är bara att inse sina begränsningar just nu. De stora barnen är iväg hos kompisar och Fredrik tog med sig lillan in till stan för att handla lite mat så jag är själv hemma just nu. Skönt. Ska gå och käka nått snabbt och sen är det platt läge som gäller. Yrseln är kvar och ställer till det för mig så ni får ha lite överseende med mig. Frågan är dock om vårt hem har samma överseende. Jag ser dammtussarna växa och diskberget blir inte mindre men det får vänta. Tänker inte stå upp och diska när jag är så här yr. Nej det är bara till att hoppas att morgondagen blir bättre och då får jag ta tag i allt som halkat efter de senaste dagarna.


Hoppas att ni har en bra tisdag! Kram och puss :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards