Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Poff

Av Heidi Månsson - 14 januari 2012 19:49

Våran tv är trasig och bara för att man inte kan titta på tv så är man jättesugen på att glo på nått. Softa i soffan liksom. Det var här om dan som jag skulle sätta på tv:n till Linnea för hon ville kolla på Molly Mus. Då sa det poff när jag slog på apparaten och sen dess så strular bilden men ljudet hörs. Hade vi nu haft gott om pengar så hade vi väl gått och köpt en platt-tv som alla andra gör men vi har inte väldigt mycket pengar så det blir ingen platt-tv. Det vi däremot har är en väldigt snäll Hasse och väldigt snäll Lotta. Dom köpte ny tv för ett tag sedan och så har deras gammla stått och samlat damm ett tag nu så den åkte nästan på tippen men Hasse tänkte att den kan vara bra att ha nån gång. Och ja det kunde den för nu ska vi få låna den av dom :=) Välldans snällt tycker jag. Dessutom kommer Hasse till Hässleholm i morgon så han tar den med sig så vi behöver inte ens åka ner till södra Skåne för att hämta tv:n. Supersnällt!


Jag fick besked från CSN idag och jag fick bli skyldig dom pengar ;)  Hehe. Jag skulle få första utbetalningen inom en vecka trodde dom och det känns superbra. Visst det är ett lån och det är inte kul att bli skyldig dom en massa pengar men å andra sidan så ska man leva på nått under tiden man pluggar med. Och jag ber ju till de högre makterna om att efter min tid som student så måste jag ju kunna få ett vettigt jobb! Och så länge man har det så är det ju inga problem att betala tillbaka. Detta är ju en satsning i min och min familjs framtid. Nu jäklar ska framtiden ljusna :=)


Jag fick lite rätt om Linnea och hennes middagssovning. När hon är hemma så sovs det inte men på dagis orkar hon inte utan en liten lur. Idag vaknade hon ändå kl 06:00 och har ändå inte sovit middag... Hon är så go våran tjej. Som hon snackar - hela dagarna sprutar orden ur munnen på henne. Så roligt att höra alla hennes kommentarer.

I morse när jag vaknade så hade jag rätt så ont i huvudet. Beklagade mig lite för Fredrik varpå Linnea som hör detta säger  -"Ingen fara mamma". Sååå gullig! Hur kunde jag få så söta och goa barn? :o)


Nej dax att avsluta. Puss och kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards