Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Men tjaba.

Av Heidi Månsson - 31 januari 2012 23:00

Jaha, så här är det att vara Heidi just nu : upp tidigt varje morgon, få iväg minsta ungen till dagis, de stora går till skolan efter att jag själv har stuckit till min skola. Lektioner blandat med egenstudier på dagtid (så allt mellan 08:15-16). Hämta Linnea på dagis. Stora barnen kommer hem från kompisarna alternativt är redan hemma. Rasta hunden är prio ett vid hemkomst. Lyckas få med mig Linnea in igen (är man en ute-unge så är man...). Läxläsning för de stora barnen och matlagning med allt vad det innebär för oss vuxna.

Så småning om så går Lillan och lägger sig och då tar jag för det mesta fram böckerna igen och pluggar mera. Tankarna far lätt iväg på skolarbete och alla INSU som vi har och allt annat runt omkring skolan. Det är liksom inte som att gå till jobbet, komma hem och kunna släppa jobbet i tankarna utan det snurrar heeeeela tiden. Oron för att inte hinna klart med en INSU eller oron för att inte få tillräckligt bra betyg, tankar som går i stil med "kommer jag klara av det här?" osv...  Att plugga känns helt rätt och jag är peppad till tusen men det är inte alltid lätt att kombinera studierna med familjelivetet heller. Det tar på krafterna men det är så kul så jag känner att det är värt det. Det kommer att bli bättre sen!

Sen är det faktiskt så att jag har en underbar man som har tagit ett megakliv och gjort en jätteinsats här hemma på sista tiden. Fredrik stöttar mig på alla sätt han kan och det känns väldigt bra!! Tack Fredrik för att du är en så underbar pappa till mina barn :o)


I går var jag och Linnea på Kristianstads sjukhus, barnmottagningen på våning fyra. Det var dax för EKG och ultraljud på Linneas hjärta. En läkare upptäckte ju ett blåsljud för ett tag sedan så dom ville kolla upp det men som tur var så fanns det ingenting att oroa sig för. Så skönt! Det fanns ett yttepyttemegasuperduperjättelitet hål som inte hade någon betydelse och som kommer att växa igen inom snar framtid. Det går inte att åtgärda på något sätt och behövs inte åtgärdas utan det sköter sig självt. Megaskönt att höra! Linnea var så duktig igår och det var inga problem med att hitta dit eller komma i tid eller nånting.

På väg hem skulle vi ju plocka upp Fredrik som hade slutat jobbet. Lyckades köra fel (ja men jag har inte kört i K-stad speciellt mycket...) så jag fick ringa Fredrik så att han kunde guida mig rätt och sen gick det bra igen.


Jag vill ha en bärbar dator. Jag VILL ha en bärbar dator. Jag SKA ha en bärbar dator. Så småning om. Någon gång. Jisses vad smidigt det hade varit. Ingen som vill skänka mig en sådan? Hehe. Nej jag trodde väl inte det heller men fråga kostar ju inte så mycket ;)


Nej jag måste komma i säng nu. Hoppas att jag hinner med bloggen i morgon men inga löften avges... Puss och kram på er! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards