Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Heidi Månsson - 12 oktober 2012 13:45

Ja jag sitter här nu igen :) Kommer nog sitta vid datorn resten av dagen ända tills jag ska sticka iväg till praktiken. Ska vara där 16:15-21:15 ikväll och sen 13-21 på lördag plus att jag har delad tur på söndag. Inga problem med att hitta på något att göra alltså. Har iaf samma tider som en klasskompis i morgon och vi är ju i samma byggnad så vi ska spendera rasten tillsammans. Nice. Kan man få nån vettig att prata med å slippa tragglet på avdelningen iaf :o)  

 

De senaste dagarna har den riktiga höstkylan slagit till det har varit minusgrader på mornarna och bilrutan har behövts skrapats. Senare på dagen är det än så länge helt ok temperatur för då kommer det ju upp i ca 10°C iaf. Solen värmer rätt så gott när det får för sig att skina och då går det ju bra men det känns som om nattfrost & minusgrader kan vänta två månader till... Vill inte ha kallt redan nu och jag vill inte plocka fram vinterkläderna men jag tror inte att vädergudarna lyssnar så mycket på vad jag har att säga.

Jag har dock börjat längta till julen och har redan gjort upp planer på årens julkort. Ja jo jag vet - nu har det slagit slint tänker ni! Men tänk vad mysigt med glögg & pepparkakor, julsånger, doft av gran, barnens väntan på tomten, julmat och inte att förglömma - släkt, vänner, nära & kära som man får krama om och fira denna mysiga högtid med :))  Ja sen kan man vända på myntet och se allt det jobbiga som ska ske innan jul och stressen över julklappar osv men nu ska vi inte vara så negativa utan bara tänka på allt det mysiga med vintern och julen. Eller hur?!  

 

Förra helgen firade vi ju Robin. På fredagen åt vi fyllda paprikor och hade lite extra gott fredagsmys så vi tjuvstartade lite där. Ska man ha fest i dagarna tre så ska man väl? ;) På lördagen kom Carin & Bengt hit och då bjöd vi på Black & White som Fredrik kockade ihop. Den karl är bra på att laga mat!! På söndagen hade vi tacosfest och glasstårta! Ja det gick ju ingen nöd på oss den helgen. Hehe.

 

Nä dax att avsluta. Hoppas att ni får en trevlig helg! Kram kram  

Av Heidi Månsson - 12 oktober 2012 10:20

Hej. Har gjort om lite i bloggen. Bättre eller sämre? Mest bara lite färgändringar ju så det kanske inte har så stor betydelse men jag tror att jag kör så här ett tag. Puss på er! :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards