Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Heidi Månsson - 17 oktober 2012 23:15

Gokväll :)  Ja det är nästan dax att säga gonatt - jag vet. Jag är en hopplös nattsuddare som aldrig kommer lära mig att gå och lägga mig i vettig tid men så är det.

Jag har varit på praktiken hela eftermiddagen & kvällen och det kändes rätt bra måste jag ju säga. Jag har fått höra så mycket positivt och fått så mycket beröm så att jag har väl växt minst tre meter bara för att jag sträcker på mig av stolthet!! :=))  Jag vill inte att någon smörar för mig och oärligt smicker kan man ta å stoppa upp någonstanns där solen sällan skiner. Trams har man inte mycket för hos mig. Men när jag känner värmen och kärleken stråla från vårdtagarna och när personalen tycker ärligt att jag är duktig - ja då känns det xtra gött i hjärtat!


Hamnade som vanligt vid datorn när jag kom hem, satte på Spotify och loggade in på facebook. Standard. Hehe. Jag förtjänar att få slappa lite nu för jag har både pluggat och haft praktik idag ju. Inte mer än rätt att jag hinner vila lite åxå. I bilen på vägen hem lyssnade jag på lite Lisa Nilsson-låtar och hon har ju en fullständigt underbar röst. Här kommer texten på denna underbara låt :


Vem plocker upp dig när du är nere
När allting bara skiftar i svart
Vem visar dig en väg du kan gå
När du inte själv vet vart

Vem tar sig tid
och frågar hur du mår
Finns det nån som kör dig hem
När du inte går
Vem delar du din framtid med
Dina frågor dina svar
Nu när jag inte längre finns kvar

Och vi, vi flög så högt
utan att titta ner
Men nu när vi landat
är marken allt vi ser

 

Och vem kan du skrika åt
när inget blivit som du vill
Vem väcker du mitt i natten
när du inte kan ligga still
Jag hoppas att du hittade
det du sökte
Och inte klandrar mig
för att jag försökte

Och vi,vi flög så högt
utan att titta ner
Men nu när vi landat
är marken allt vi ser

Vem delar du din framtid med
Dina frågor dina svar
Nu när jag inte längre finns kvar

Vem delar du din framtid med
Jag undrar bara vem
Jag undrar bara vem

__________________________________________________________________________________________________

 

Kom på att det är superlänge sedan jag la in några nya foton. Får nog ta & skärpa mig med bilderna. Kanske kan bli lite nya foton på söndag. Håll tummarna för att vädret samarbetar så att det kan bli en tur till Vedema då. 

 

Nej nu ska jag ta en kopp te och varva ner inför natten. Puss & kram! Sov gott :)

 

 

Av Heidi Månsson - 17 oktober 2012 08:25

Klev upp vid halv sju och gjorde mig själv i ordning innan jag väckte Linnea vid sju-tiden. Eller väckte och väckte - i samma sekund som jag tänkte att jag skulle väcka henne så vaknade hon. Det var inget dåligt uppvaknande heller för hon fick världens leende på läpparna när hon fick syn på mig (måste ha varit för att jag såg så tokig ut va?) och sen överöste hon mig med pussar :=)  Jag njöt och passade på att få en mysig stund med den lilla hönan innan det var dags att lämna henne på dagis.


Nu ska jag ta tag i lite skolarbete och snart är det nog frukostdax. Glömde bort att äta förut eftersom Linnea äter frukost på dagis. Senare idag är det praktik som gäller och det är mellan 14-21 så det är ju inga problem att veta vad man ska hitta på efter hemkomsten därifrån. Det blir att slappa lite vid dator/tv innan läggdax. Samma visa i morgon.


Nä nu skickar jag en kram till alla som vill ha och så säger jag over and out! :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards