Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Taket sitter kvar med nöd & näppe

Av Heidi Månsson - 20 oktober 2012 23:40

Ja det blev livat i holken men ändå inte så livat som jag trodde. Det kändes som om lärarna försökte släta över rätt mycket och inte riktigt ville låta oss få fram alla synpunkter. Vi elever ska bara rätta in oss i ledet men lärarna får göra som de vill - jag vet att det inte riktigt är så men det är så det känns just nu... Vi hade ju uppföljning (angående praktiken) igår på skolan. Lärarna pratade men vi elever fick inte diskutera allt som vi hade på hjärtat. Lärarna styrde hela tiden bort från de saker som vi tog upp. Sopa bekymmer under mattan kallar jag det. Det funkade för stunden men  jag tror INTE att det funkar i längden. Vi får väl se!?


I morgon kanske det blir en tur till Vedema - det beror mest på vädret så håll tummarna :) Sen på måndag ska jag plugga hela dagen och mellan 21-07 ska jag jobba vaken-natt. Hem och sova lite på tisdag dag. Jobba kvällen på tisdag 16-21. Sova på natten. Onsdag har vi lektion 8:15-15:30. Innan den lektionen ska vi ha läst mååååååånga sidor i boken plus hunnit titta på en film på youtube och lite annat smått & gott. Mmm jo jo - man känner att man lever :))

På torsdagen ska jag vara på praktiken 7-13:30. På fredagen är det först praktik 7-15 och sen ska jag jobba vaken-natt till lördagen mellan 21-07. På lördagen efter det att jag har sovit lite så ska vi iväg. Full rulle? Jag? Nääää :=)


Om en vecka är det höstlov. Me like! Jag tänkte försöka hinna med att hitta på något med barnen men vi får väl se vad tiden räcker till. Just nu så får vi väl ta det lite som det kommer, det är ju så det är att vara vikarie och eftersom att jag trivs väldigt bra på mitt jobb så säger jag ju inte nej till fler timmar heller :o)


Nej jag tror att jag ska sova nu så att jag orkar med bus bland höstlöven i morgon  . Natti natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards