Alla inlägg den 3 november 2012

Av Heidi Månsson - 3 november 2012 11:45

Ja men tjena hallå! Denna dag kunde ju inte vara segare än vad den är...suck. Det är min sista dag på praktiken idag (ska vara där 16:15-21:15) och jag bara längtar tills detta är över. Minuterna kryper fram känns det som. Jag är så less på att praktiken ska behöva ta så mycket tid och energi som jag hade behövt lägga på skolarbetet eller haft den tiden över till familjen eller kanske kunnat jobba å tjäna pengar ist. Det har ju varit ett antal gånger nu som dom har ringt från jobbet och frågat om jag har kunnat jobba men så har det krockat med min praktik så jag har fått säga nej. Inte roligt alls. Nej som sagt - det ska bli såååååå skönt när jag åker hem därifrån!


Vad har då hänt sedan sist? Här kommer en liten rapport :)


26/10 Fredag: En helt crazy dag! Jag hade praktik 07:00-15:00, åkte hem och sov/vilade lite och sen jobbade jag vaken-natt 21:00-07:00. Shit vad jag var trött efter det. Kom hem, var hungrig men orkade inte äta frukost, gick å la mig & lyckades bara sova tre timmar. Skulle ha ätit innan jag la mig... Nu vet jag det till nästa gång.


27/10 Lördag: Ja denna dag blev det inte mycket action. Jag var så trött så jag mådde illa emellanåt men sova kunde jag inte. Det blev en dag för återhämtning och om jag kommer ihåg rätt så hoppade jag aldrig ur pyjamasen den dagen. Skönt att bara få slappa  


28/10 Söndag: Felicia, Linnea & jag stack till väla för lite (eeeeh jag menar mycket  ) shopping. Felicia hade jobbat & sparat ihop till en rejäl slant och ville köpa lite kläder på New Yorker. Den butiken finns inte här i stan så det blev en tripp till Väla i Helsingborg. Vad gör man inte för att tösen ska bli glad?? Eftersom Fredrik skulle vara duktig å sitta hemma å plugga så tog jag med mig Linnea. Det skulle jag inte ha gjort  ... Den tösen var överallt på en gång! Först skulle hon sitta i vagnen, 2 sekunder senare skulle hon inte sitta i vagnen, sen sprang hon åt alla andra håll än dit vi skulle å sen sprang hon ifrån oss. 714 gånger på en kvart typ. Kändes så just då iaf. Suck!

Nåja, Felicia fick en hel del inhandlat och jag tror att hon var nöjd. Vi lyckades även hitta en vinterjacka till henne för ett mycket rimligt pris så trots Linneas humör så var det en bra dag.


29/10 Måndag: Jag hade praktik 14-21 så det hände inte så mycket mer den dagen :o)


30/10 Tisdag: Fredrik tog med sig Linnea till Folktandvården. Det var dax för treårskontroll men Lilla Linnea vägrade öppna munnen. Ny tid är bokad så får vi väl se om det går bättre då.

Jag pluggade med Nettan hela dagen och vi fick en hel del gjort. Vid 16-tiden var det dax för Nettan att köra hem så jag avbröt jag med och gick bort till centrum där jag mötte upp Robin. Det var dax för vinterskoshopping och det gick väldigt smidigt. Vi hittade ett par väldigt snabbt - skönt att slippa prova sjuttioelva par eller att behöva åka till en annan stad för att få tag på ett par skor. Denna stad är nämligen inte någon bra shoppingstad å speciellt inte när det gäller skor. Tur att det finns sportaffärer som säljer också säljer dojjor.

Efter shoppingen så var det bara att gå tillbaka till skolan för då var det dax för individuella samtal. Jag hade fått tid till 18:00. Kul. Lärarna sa att det gick bra i skolan å att jag ligger på C-betyg (=VG) i arbetet som jag gjorde under praktiken och att jag även kommer få C i den kursen som vi hade innan praktiken. Jag är nöjd med det betyget eftersom jag inte la mig på någon högre nivå. Känns helt ok.


31/10 Onsdag: Heldag i skolan. Psykiatrilektion 8:30-15:30. Tung i huvudet efter så mycket info på så kort tid. Intressant men jobbigt.


1/11 Torsdag: Vaknade vid 5-tiden med en migränattack som inte var nådig! Jag fick lite smått panik eftersom jag visste att 06:45 skulle jag infinna mig på min praktikplats för att ha min näst sista dag där. Ville INTE missa den men jag skulle verkligen inte klara av att åka dit. Tog alla tabletter som jag kunde ta & la mig för att sova igen. Hade ställt larm på 06:40. Ringde och fick tag på min handledare som blev förvånad för jag skulle tydligen inte alls dit den dagen. Det hade blivit ett missförstånd! Å vilken lättnad när hon sa att jag kunde lägga mig igen och koncentrera mig på att sova bort migränattacken!!! Sov till 10-tiden och det var precis vad jag behövde. Hade ändå lite svag huvudvärk resten av dagen men migränen försvann iaf. Fick lite skolarbete gjort och sen på kvällen var det Halloweenkväll på Ugglebadet i Perstorp så jag tog med mig mina tre barn & for dit. Jisses vad Linnea tyckte om den rutschkanan som fanns där :)) Hon ville bara åka mer å mer å mer så vi gjorde ju typ inget annat. Tror att vi får åka tillbaka till det badet igen.


2/11 Fredag: Linnea var hemma med sin pappa och gjorde så lite som möjligt hela gårdagen. Hon var trött efter gårdagens äventyr :)  Inte så konstigt - först vara på dagis typ 8-16 å sen fara å bada på kvällen. Vi brukar ju alltid fara till badhuset på en förmiddag så hon var verkligen inte van och hon kom i säng väldigt sent.

Medans Fredrik å Linnea bara slappade här hemma så satt jag i skolan hela dagen & pluggade med Nettan. Jag kämpade å kämpade men det var ingen produktiv dag. Jag tycks aldrig bli klar med min insändningsuppgift även fast jag skriver och skriver. Blä! 


Nu ska jag plugga lite mera innan det är dax att åka till praktiken. Hoppas att ni får en trevlig lördag allihopa! Kram :))

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards