Alla inlägg den 22 november 2012

Av Heidi Månsson - 22 november 2012 23:45

Jaha då var det torsdag kväll och jag laddar upp inför helgen. Jag ska jobba fredag, lördag och söndag så jag behöver inte fundera så mycket över vad jag ska hitta på för att fördriva tiden direkt :) Jag hade även tänkt att hinna med några besök på gymmet och om jag fortfarande har för mycket energi över så finns det lite fönster att putsa, lite tvätt att ta hand om och så det vanliga städandet. Har en känsla av att denna helgen lär gå fort :=)


Nästa vecka fyller jag år och den 2/12 ska jag ha lite kalas för att fira att jag är ytterligare ett år äldre (som om det nu skulle vara nått att fira???). Hehe - jag har faktiskt ingen åldernojja (än så länge) så att jag fyller 33 stör mig inte så himmlans mycket. När man däremot säger att jag närmar mig 35 så låter det såååååå mycket äldre än 33 så då får jag lite lite åldersnojja men den försvinner efter två sekunder igen :o) 

Den 2/12 råkar vara samma som första advent så jag har lite planer på att hinna ha det lite fint och adventsmysigt här hemma tills dess men jag vågar inte lova för mycket för nästa vecka är en rätt så busy one. Förutom att jag ska sköta skolarbetet så ska jag även jobba två vaken-nätter plus då hinna förbereda inför helgen. Ja vi får väl se hur det går med det. Fortsättning följer...


Idag var jag på gymmet med Kikki. Hon funderar på att börja där så hon provtränade. Jag hoppas att hon börjar för det är rätt så kul om man kan ha lite sällskap ibland. Känner några stycken som tränar där nu men sen ska man ju kunna tajma in det också och det är inte alltid det lättaste. Har man då några å välja på så ökar ju chanserna för att någon ska kunna samtidigt som jag kan. Sen får jag ju ofta infall med väldigt kort framförhållning så då är det ju inte så lätt att få med sig någon till gymmet. Sen ska jag ärligen erkänna att ibland är det förbaskat skönt att träna själv. Bara låta tankarna virvla runt, få rensa hjärnan och pumpa loss. Ibland är tystnaden skön (och det ska komma från denna pratkvarn? Haha nästan lite småkomiskt).

Det gick iaf hyffsat idag. Jag tog väl inte i så jag svimmade direkt men det kändes gött efteråt. Det borde kännas lite i armarna i morgon och gör det inte det så är det väl dax att börja öka på antalet repetioner eller lite motstånd men det bärnnde så där skönt i musklerna på slutet så nån slags effekt borde det haft. Jag börjar närma mig mitt första mål på löpbandet. Jag tar det i små små delmål så är det lättare att nå slutmålet. Känns bra. 


Det var en trög dag när det gäller pluggandet men som vanligt så hade jag det bra med Nettan. Känns så grymt bra att vi kan hjälpa varandra med skolan. Tack Nettan för att du finns där och puffar på mig när jag somnar, kommer med kloka ord när jag inte kan formulera mina texter och bara finns där när jag behöver prata!

När det gäller skolarbetet så hoppas jag på bättre inspiration nästa vecka :)


Nu till något helt annat. Hittade en dikt, läs om ni vill.


Jag sliter sönder mitt skinn

Jag skalar av lager för lager

Smärtan minskar men bara för en stund

Du ser ändå inte vad jag gör

Du är inte medveten om min smärta

Det vrider sig inuti mig, Allt är svart

Jag känner bara sorg men tvingas leva med den

Du, du går fri


Det är jag som är ditt dåliga samvete

Det är jag som är monstret som stjäl av din tid

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag finns

Det var inte meningen men nu är jag här

Titta inte på mig som om jag är ond

Se inte rakt igenom mig

Jag har flera lager men du verkar bara ha ett

Ändå är det du, du som går fri


Nä nu är klockan så där mycket igen. Får nog ta och gå å knyta mig. Sov gott!

Av Heidi Månsson - 22 november 2012 14:00

Ja det var ju inte riktigt meningen att jag skulle slinka in här på denna sidan. Det är ju meningen att jag ska vara grymt effektiv och plugga som tusan så att jag slipper sitta med någon läxa i kväll eller i helgen. Men även solen har ju sina fläckar ;)  Nej men skämt åsido så vissa dagar har jag supersvårt med koncentrationen och det känns som att jag aldrig kommer framåt & ingenting blir gjort. Tycker inte om dom dagarna men jag vet ju att det är bara jag som blir drabbad av det egentligen. Det är jag som får sitta och plugga mer på kvällarna och på helgerna. Det är jag som får ta igen det sen - jag vet.


Efter pluggandet ska jag till gymmet och jag är grymt taggad idag. Ska bli så skönt att trötta ut sig lite och bli av med lite abstinens :=)  Tänka att jag kan få abstinens av att inte träna på två-tre dagar. Haha, det trodde jag ju inte för några månader sedan! Idag kommer jag dessutom ha sällskap av Kikki (klasskompis) så då kan man ju peppa och sporra varandra ännu mera. Nice.


Nej nu får jag sätta lite fart. Snart dax att avsluta för dagen. Kram å hej!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards