Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Long time no see...

Av Heidi Månsson - 17 november 2015 01:00

Hoppsan. Nu har jag slarvat sådär igen. Det var ju inte meningen att det skulle gå mer än två veckor mellan blogginläggen men nu råkade det visst bli så. Ska försöka skärpa mig men jag vet ju att mitt bloggande är som en berg-och-dalbana. Ni som orkar med att läsa min blogg får stå ut ;)


Vad har hunnit hända sedan senast då? En liten sammanfattning får det väl bli:


Jag har varit och shoppat på Gekås och jag tror att alla födelsedagspresenter för resten av året är klara och så även julklapparna. Jag ska göra en riktig inventering nån dag så jag vet om nått behöver kompletteras. Känns skönt att vara ute i rätt så god tid i år. Det har ju inte varit så alla jular, hehe. I´m back on track!


Linnea har fyllt 6 år!! Hon hade kalas med klasskompisarna den 7/11. Vi hade hyrt TiF-huset och det var helt klart lyckat så det blir nog fler ggr. Linnea hade valt att ha discokalas så vi satte upp en discokula och ballonger med LED-lampor i så det lyste i olika färger. Jag hade plockat ihop en spellista på Spotify med blandade låtar som 6-åringar kan studsa runt till och Fredrik fixade fram en förstärkare och högtalare så det blev bra ljud på dunkadunkalåtarna :)

Vi fick låna en popcornmaskin av faster Jenny och en bålskål av farmor Ulla så på snacksbordet fanns det popcorn, chips, salta pinnar, chips som såg ut som pommes, ostkrokar, stjärnor att tugga på och bål att släcka törsten med. I bålskålen låg det isbitar som blinkade i alla möjliga färger och sen hade vi gjort färgade isbitar i form av hjärtan och stjärnor.     


Här ser man hur isbitarna lyser i bålskålen :)


Efter det att alla hade kommit så fick ungarna studsa runt till musiken och äta av det goda på snacksbordet. Sen var det presentöppning.

       

Linnea fick jättefina presenter och var supernöjd med alltihopa!  


Efter presentöppningen var det dax för glassbuffé. Har man en pappa som är glassagubbe så är det klart att han får servera glassen men han nöjde sig inte med det utan gjorde även egna strutar i sann Otto-anda. Vilken farsa va!?! <3

 

När ungarna hade ätit glassbuffe så skulle vi sätta upp Pinjatan var det tänkt men det han vi inte för helt plötsligt hade två timmar gått och föräldrarna började komma för att hämta sina barn som var så indränkta i socker både invändigt och utvändigt, hehe. Pinjatan får vänta till en annan gång.


Kalaset flöt på rätt hyffsat måste jag säga. Någonstanns under kalaset så lekte de "dansstopp" men jag kan inte komma ihåg i vilken ordning de gjorde allt så det får vara osagt :=)

Visst var det rätt så stressigt innan med förberedelser och innan alla var på plats så kändes det mest som att jag yrade runt som en yr höna (ingen skillnad mot vanliga fall då rå?!? Hehe) Tack Fredrik - min underbare karl - du bara är lugnet själv och fixar allt som jag egentligen skulle gjort. Tack vare dig så fick Linnea ett kalas utan allt för mycket kaos. Puss på dig! Ett STORT TACK även till dig Nettan som hjälpte oss jättemycket och som lugnade mig när jag stressade upp mig. Kram!


Måndagen den 9/11 så var jag med Robin på Tandvårdshuset och det börjar nog närma sig slutet på all denna cirkus med tänder och tandställning. Kanske kanske kanske att Robin är av med tandställningen innan sommaren eller innan hösten. Håll tummarna!


Den 10/11 var den stora dagen här - Linnea fyllde äntligen 6 år! Som hon har längtat :) :) :)

Hon fick frukost på sängen som hon hade beställt och så paket och sång såklart.

Vi har ju en tradition här att födelsedagsbarnet väljer mat på sin födelsedag och Linnea valde tunnpannkaka så det fick hon :o) På kvällen öppnade hon några fler paket och det verkade som att det hon fick var nått hon blev glad för.

Det var en nöjd 6-åring som gick och la sig på kvällen!


Näää nu blev klockan jättemycket helt plötsligt. Jag får blogga mer en annan dag.


Puss & kram! Sov gott <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards