Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Heidi Månsson - 14 januari 2012 19:49

Våran tv är trasig och bara för att man inte kan titta på tv så är man jättesugen på att glo på nått. Softa i soffan liksom. Det var här om dan som jag skulle sätta på tv:n till Linnea för hon ville kolla på Molly Mus. Då sa det poff när jag slog på apparaten och sen dess så strular bilden men ljudet hörs. Hade vi nu haft gott om pengar så hade vi väl gått och köpt en platt-tv som alla andra gör men vi har inte väldigt mycket pengar så det blir ingen platt-tv. Det vi däremot har är en väldigt snäll Hasse och väldigt snäll Lotta. Dom köpte ny tv för ett tag sedan och så har deras gammla stått och samlat damm ett tag nu så den åkte nästan på tippen men Hasse tänkte att den kan vara bra att ha nån gång. Och ja det kunde den för nu ska vi få låna den av dom :=) Välldans snällt tycker jag. Dessutom kommer Hasse till Hässleholm i morgon så han tar den med sig så vi behöver inte ens åka ner till södra Skåne för att hämta tv:n. Supersnällt!


Jag fick besked från CSN idag och jag fick bli skyldig dom pengar ;)  Hehe. Jag skulle få första utbetalningen inom en vecka trodde dom och det känns superbra. Visst det är ett lån och det är inte kul att bli skyldig dom en massa pengar men å andra sidan så ska man leva på nått under tiden man pluggar med. Och jag ber ju till de högre makterna om att efter min tid som student så måste jag ju kunna få ett vettigt jobb! Och så länge man har det så är det ju inga problem att betala tillbaka. Detta är ju en satsning i min och min familjs framtid. Nu jäklar ska framtiden ljusna :=)


Jag fick lite rätt om Linnea och hennes middagssovning. När hon är hemma så sovs det inte men på dagis orkar hon inte utan en liten lur. Idag vaknade hon ändå kl 06:00 och har ändå inte sovit middag... Hon är så go våran tjej. Som hon snackar - hela dagarna sprutar orden ur munnen på henne. Så roligt att höra alla hennes kommentarer.

I morse när jag vaknade så hade jag rätt så ont i huvudet. Beklagade mig lite för Fredrik varpå Linnea som hör detta säger  -"Ingen fara mamma". Sååå gullig! Hur kunde jag få så söta och goa barn? :o)


Nej dax att avsluta. Puss och kram på er!

Av Heidi Månsson - 14 januari 2012 13:15

Trötthet kan leda till många saker. Som att man är så slut i huvudet efter en hel dag i skolan där man blir så fullproppad med information så att man sen inte orkar blogga när man kommit hem. Så var det igår. Eller så kan det bli som det blev idag... Jag klev upp 08:30, gjorde mig i ordning, käkade frukost och tog bussen in till bibblan vid 10-tiden för att börja plugga. Men jag var så trött igårkväll när jag packade väskan så jag fick med mig fel bok! Jag har fyra stycken böcker som är kursmaterial och ändå kunde jag inte se till att få med mig rätt. Bra början på det hela?

Ja nu var det ju inte så att jag åkte till bibblan i onödan för här kan man ju låna dator och lite anat nödvändigt material så det löste ju sig ändå :)  Jag har faktiskt läst de två första kapitlena i våran psykologibok och läst på om Erik Erikssons utvecklingsteori. Det finns en hel del intressant information på nätet också så det är ju bara att googla på!


Jag hade ju tänkt att jag skulle börja på våran första insändningsuppgift (förkortas INSU) i kursen "Människan socialt och kulturellt" för den verkade svår. Vi ska skicka in den på fredag vecka 5 så det är ju inte jättelång tid kvar tills dess och jag vill gärna försöka ligga lite före schemat eftersom vi har småbarn. Det skulle ju inte förvåna mig om Linnea snart blir förkyld igen och kan inte Fredrik vara hemma så får ju jag vara det. Då är det lätt hänt att man hamnar efter i studierna och det vill jag ju INTE. Bättre att ligga lite steget före alltså :o)

Ja jag vet ju vad jag ska prioritera nästa vecka iaf. Jag kommer helt klart sitta på skolan så mycket som det bara går för hemma kommer jag inte få nått gjort - det vet jag redan nu. Är Linnea hemma så är det ju omöjligt att få sitta ifred och plugga. Visst - är hon på dagis så går det väl bättre men det är ju så lätt att distraheras av något annat. Helt plötsligt så måste man bara diska lite, sätta igång en tvättmaskin, gå ut med hunden, telefonen ringer osv. På skolan har jag bra arbetsmiljö så den tänker jag utnyttja. Vi får ju låna bärbara datorer och det finns många salar att sitta i och studera. På tisdag kommer jag få en elektronisk myckel som gör att man kommer in i alla salar som är tillgängliga för eleverna och då kan man komma in i skolan s lokaler 24 timmar om dygnet alla dagar på året om man vill det. Det är ju ändå lite bättre än bibblan som ändå har begränsade öppettider.


Jag tror att jag börjar få lite koll nu på mitt schema men det är inte enkelt för vi har TRE olika scheman som vi måste följa. Det vore ju för dumt att göra ett schema?! Visst - jag är inte avis på dom som sitter och gör scheman för det kan inte vara enkelt men så här komlicerat behöver det ju INTE vara. Eller?? Nej jag ska försöka knåpa ihop mitt eget schema så småning om för det har jag gjort förr när jag inte har tyckt att det har varit tydligt nog eller nått. Jag måste bara dubbelkolla lite saker först som jag är osäker på. Vill ju inte att det ska bli galet så jag missar nån lektion. Det mest skumma är bara att på vårt schema för psykologikursen (som då den läraren har lagt ut på nätet) så står det att vi ska ha lektioner vissa datum och på det schemat för hela omvårdnadslinjen som vi fick igår av en lärare så står det med betydligt fler psykologilektioner än på det först nämnda schemat. Hmmm... Får kolla upp detta som sagt.

Jag vet att första dagarna på en ny termin så är folk i allmänhet lite förvirrade och en massa frågor uppstår men över lag känns det ändå som att jag har koll på läget. En del elever verkar ha svårt att hitta i husen och förstår sig inte alls på kartan som vi har fått. Ja jag kan hålla med om att numreringen på husen och salarna inte är så logisk men det är inte så svårt att lära sig faktiskt.

Vi verkar ha en rätt bra klass. Känns bra! Första dagen gick de flesta för sig själva och det var inte så många som pratade över huvud taget men igår kom dom flesta igång lite. Har börjat snacka lite med några tjejer som verkar supertrevliga. Tyvärr kommer jag inte ha så många lektioner med dom för dom går på Flex och jag går på dagtid men man kan ju träffas ändå och kanske plugga ihop och så. Nå ja det ska nog lösa sig :=))


Nej nu har jag fått den paus som jag behöve. Nu ska jag plugga lite till innan det är dax att åka hem och mysa lite med våra tre ungar. Hoppas att ni får en trevlig lördag allihopa! Pöss och kram på er!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards