Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Liiiite duktig iaf...

Av Heidi Månsson - 16 januari 2012 17:30

Hejsan hoppsan. Cyklade till skolan idag. Usch vad det kändes tungt i benen efter gårdagens promenad. Det gick segt som tusan och det var inte långt ifrån att jag kom försent till lektionen... INTE så bra! Det gick bra - jag han precis iaf. På första lektionen som var Vård och Omsorg så hade vi en rejäl presentation och vi fick faktiskt presentera varandra. Vi fick 40 minuter på oss att intervjua varandra och sen skulle vi berätta om den personen. Lite svårt men det gick bra för våran grupp. Man fick chansen att rätta eller lägga till på slutet om man tyckte att den andra personen inte hade sagt rätt eller sagt allt man ville få fram om sig själv. Lina som jag var med verkar vara en supergullig tjej så henne vill jag gärna lära känna lite bättre :=)  Vi har några killar i klassen också och det tycker jag är superkul verkligen. Fram för ännu mera killar inom vård och omsorg. Oftast ser man ju bara killar rätt högt upp som liksom nån slags kirurg eller nått men jag tror att det är bra om det är mer killar som jobbar som undersköterskor eller sjuksköterskor och liksom jämnar ut det hela lite. För många fruntimmer på ett och samma ställe är inte bra. Så är det bara! Mycket skitsnack och trams blir det då.


Vid tolv blev det dax för lunch och sen började inte jag förrän 14:30. Då hade vi andra passet i studieteknik. Rätt så lärorikt faktiskt. Sen fick vi sluta lite tidigare vilket gjorde att jag han med 15:45-bussen hem. Nice!!

När jag kom hem så pussade och kramade jag massor på min man och på vår lilla tös som jag har saknat heeeeeela dagen ju. Men jag tror att detta är väldigt myttigt för både mig, Linnea och Fredrik just nu. Jag får komma hemifrån och vara lite Heidi också och inte bara vara mamma liksom. Linnea och Fredrik får lite mera tid tillsammans och Linnea får se att det inte bara är mamma som duger. Ibland känns det som att hon hänger mig i byxbenen väldigt mycket bara för att jag är hemma. Jag vet dock att Fredrik har ju i stort sett alltid stått för hennes nattningar och skött mycket med kvällsrutinerna och pottbesöken men det känns ändå som att så fort jag är hemma så ska hon dra i mig mer än pappa. Men det kan ju också vara så att det känns så för att jag har varit hemma mest med henne.

Det är dock en väldigt skön känsla att få sakna Linnea och att ha lite mera ork till henne när man kommer hem från skolan. Jag hoppas på att kunna ha fredagar lite lediga för att kunna hitta på nått med Linnea dom dagarna. Jag har inga lektioner alls på fredagar men det beror ju på hur mycket tid jag måste ha till självstudier ju. Går det att ta någon fredag ledig så kommer jag göra det men jag kommer ju börja med att prioritera skolan å så får jag se hur det går :)  Det visar ju sig så småning om hur mycket tid jag behöver lägga på att plugga.


I morgon har vi bara en lektion på förmiddagen så jag kommer stanna kvar sen och plugga på skolan tänkte jag. Jag ska ju få min elektroniska nyckel i morgon så då kan jag låna en dator också och det underlättar ju rätt mycket.


Nej nu ska jag gå och diska och fixa lite. Det finns rätt mycket att göra här hemma, speciellt när diskmaskinen inte vill funka som den ska. På tal om saker som inte funkar så är Fredrik och Linnea hos Hannah nu och hämtar hem tv:n som vi ska låna. Nice!


Ha de gott hörrni. Puss och kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards