Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Yes! En bok rikare :)

Av Heidi Månsson - 17 januari 2012 21:15

Ytterligare en dag i skolan har svischat förbi och den här dagen har även den varit väldigt bra. Började med att kliva upp kl 06:00 och då vaknade Linnea så jag tog hand om henne så att Fredrik fick sova en timme till. Det är lite sådär att kunna duscha och klä på sig i fred medans man samtidigt ska ha koll på lillan men det gick bra idag. Sen har jag ju inte huuuur mycket tid som helst på morgonen heller för jag ställer ju klockan efter hur mycket tid jag behöver till mig själv + lite extra i fall något skulle köra ihop sig. Jag han dock leka en liten stund med Linnea på hennes rum och det uppskattades nog :)

Åkte in till skolan vid 8-tiden och satte mig i infoteket för att plugga. Fick en hel del gjort så redan där kändes det bra. Sen hade vi sista lektionen av 3 i studieteknik. Väääääldigt nyttigt faktiskt och jag har fått en hel del tankeställare. Det finns ju massor att tänka på när det gäller att ansvara för sina egna studier och det var några punkter som jag aldrig har tänkt på innan så jag är glad för att vi fick ha dessa 3 lektionerna nu i början på terminen så att man kan tänka på hur man ska göra.


Efter den lektionen så var det dax för lunch och sen satte jag mig på bibblan och pluggade lite mera. Eftersom jag bara hade en lektion idag så gällde det att utnyttja tiden efteråt. Jag vet ju att om jag åker hem så blir det inte så mycket mer gjort, speciellt inte under den tiden på dygnet som Linnea är vaken. I går kväll när hon hade somnat så gick det bra att plugga mera men så är det ju kanske inte varje kväll. Beror ju mycket på hur trött man är å så.

Idag på studietekniken så fick vi göra upp ett provisoriskt schema över hur mycket tid vi trodde att vi skulle lägga ner på vårt pluggande. När jag hade skrivit in alla lektioner på schemat och fyllt i tiden för lunchrasterna så fortsatte jag med att lägga så mycket tid som möjligt under vanlig "skoltid". Då ska jag börja plugga allt mellan kl 8 och kl 9 på morgonen och sluta kl 16 på mån, tis och tors. Onsdagar pluggar jag till kl 17. Fredagar har jag aldrig några lektioner på så där satte jag också av tid till studier men det är ju skönt att sluta lite tidigare någon dag så jag satte bara upp tid i skolan till kl 14 på fredagar. Då fick jag ihop 31 timmar totalt... Jag får nog inse att den där önskedrömmen om att vara helt ledig på fredagar sprack nu. Jag är anmäld till att plugga heltid och då är det ju faktiskt 40 timmar per vecka som gäller. Sen får man ju se hur mycket tid som går åt. Efter ett tag så kanske jag kan skära ner lite men helt ledig kommer jag nog inte kunna vara speciellt många vardagar.


I fredags fick jag ju reda på att det var ett smart drag att byta datagrupp om man redan kunde lite om datorer och inte ville gå i den "långsamma" gruppen. Sagt och gjort - jag bytte. Tänkte inte mer på det. I söndags kväll såg jag när jag loggade in i Fronter (våran plattform/klassrum på nätet) att dom som går i den snabbare grupen skulle ju ha en bok också. Gaaaaaah! På onsdagar har vi datalektioner... Försökte få tag på boken på alla sätt och vis men lyckades inte på egen hand. Pratade med Annelie om det och eftersom hon är världens bästa Annelie så fixade hon fram en bok till mig :=)) Det var en hon kände lite via Facebook som hade nämnt att hon hade boken till salu. Fick hennes mobilnr i morse och sms:ade henne på direkten. Jo då hon hade boken till salu så jag köpte den idag :))  Ibland är det bra med kompisar som har lite kontakter på alla möjliga håll. Tack Annelie!!


Nu tror jag att jag ska surfa runt en stund och sen är det nog läggdax. Ska lämna lillan på dagis 07:40 i morgon så det blir till att kliva upp tidigt... Zzznark... Fredrik ska ju på anställningsintervju nr 2 i K-stad i morgon så håll alla tummar och tår nu för att han får det jobbet! Det var 145 sökande och två av dom har gått vidare till en andra intervju. Spännande ju!!!


Önskar er en trevlig tisdags kväll. Puss och kram! Over and out :)

 
 
Henrik

Henrik

23 januari 2012 14:37

Nu är det snart bara tre månader kvar till Antik- och Hantverkmässan. Få en personlig inbjudan. Där kommer att finnas utställare inom allt från smycken till glaskonst och antikviteter.
http://korturl.com/hassleholm

http://korturl.com/hassleholm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards