Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

En ny tid.

Av Heidi Månsson - 23 januari 2012 21:15

Jahapps där susade en hel vecka förbi och jag han inte reagera. Som vanligt. Det som susar runt i skallen på mig numera är skolarbete, skolarbete och lite mera skolarbete :)  Det är verkligen jätteroligt i skolan och jag stortrivs!! Vi har en bra klass och rätt så bra lärare så där är det verkligen inga problem. Nej detta med att plugga nu var helt rätt beslut!! Det känns bra ända ut i fingertopparna :o)


Jo det har ju hänt en del sedan sist. Fredrik var på anställningsintervju nr 2 på ett företag i Kristianstad. Från början var dom 145 sökanden, några fick komma på intervju nr 1 och sen var det några som fick komma tillbaka på ytterligare en intervju på onsdagen förra veckan. Sen ringde dom på i fredags och sa att Fredrik hade fått jobbet!! Gött :) Han börjar nu på torsdag så då blir det tidiga mornar för oss båda. Fredrik ska vara i K-stad kl 07:00 och eftersom han åker buss och tåg så går han hemifrån kl 05:55... Vi kanske kan hitta en liten billig skrutt-i-bang-bang-bil som vi kan köpa så småning om så att det går att ta bilen ist men som det är just nu så är våran så pass dyr i soppa så det går inte så bra. Ett månadskort för Fredrik med buss och tåg går på 700:- men om han skulle ta bilen till jobbet så skulle det gå på ca 2500:- i månaden. Liiiiite skillnad!

Jag börjar ju skolan lite olika tider på mornarna. Ibland börjar första lektionen 08:15, ibland 08:30, 08:45. ibland 09:00 och så 09:15. Det sura är att oavsett om vi börjar så pass sent som kvart över 9 så måste jag ändå åka fem över åtta-bussen. Blää. Hade ju varit skönt att kunna åka lite senare dom dagarna. Jag kommer lämna Linnea på dagis 07:50 som senast i fortsättningen. Gruff! Men ja ja det ska nog gå bra det med. Gäller bara att komma in i de nya tiderna och rutinerna.


För att fira i fredags så lagade Fredrik till lammkött, potatis med rotsaker i ugnen och supergod sås till. Mums! Min man kan ju laga mat som värsta mästerkocken så det gjorde ju inget att det blev mycket mat så att vi hade matlåda över (som vi njöt av idag...mums slurp och smask).


I lördags var jag och Linnea på tropikariet i Helsingborg med en kompis + hennes barn. Det blev en heldag och det var mycket trevligt måste jag säga. Jag tänker dock tipsa alla om att inte välja att äta i deras restuarang för den maten var INTE nått att ha och speciellt inte till det priset. EN våffla kostade 40:-... På barnmenyn fanns det våffla och korv med bröd att välja på. Korven var inget som jag ens skulle ha gett min hund... Vi fick vänta superlänge på maten också. Nej tack, aldrig mer. Men djuren var en trevlig upplevelse och Linnea njöt i fulla drag :o)


På söndagen tog Linnea och jag bilen in till stan för att åka lite pulka tillsammans med en kompis och hennes barn. Linnea hon tjöt av skratt och lät wiiiiiiiiiiii nerför backen! Så härligt att det äntligen kom lite snö för barnens skull. För min del så hade det gärna fått vara 20 plusgrader och strålande sol men ja ja man kan väl inte få allt på en gång antar jag. Hehe. Det är snart sportlov och efter det lovet som är vecka 8 så ska snön bort iaf. Annars blir jag ledsen. Och om jag ger snön OK att stanna i flera veckor så borde den också respektera min önskan och sen försvinna snabbt och smidigt... eller vadå? Är det inte så det funkar? Nähä...


Jag har skaffat ett nytt tangentbord till min dator idag. Det gammla pajjade ju och så lånade jag Felicias tangentbord men idag kom jag äntligen iväg till El-giganten där jag kunde införskaffa ett nytt. Det blev det billigaste dom hade så 99:-, inget extra alls men det var jag ju inte ute efter. Ett helt vanligt tangentbord bara.


Idag har jag verkligen varit inne i teknikens värld för jag har beställt en ny mobil :=)) Det var väl dax för mig också att skaffa en surftelefon med touch-skärm så att jag också kan fastna i wordfeud-nörd-världen. Hehe. Valet stod mellan en Sony Ericsson Xperia Mini Pro, en Sony Ericsson Xperia Ray eller en Samsung Galaxy W. Det blev tillslut den sistnämnda men jag får den inte förrän på fredag kanske eftersom dom hade slut i butiken. Ska jag behöva vänta så länge?? Mupp. Vill ju ha min telefon nu juh! Den som väntar på nått gott väntar ju ALLTID för länge. Eller hur?


I morgon har jag lektioner mellan 08:15 till kl 12:00 och sen ska jag äntligen få gå till frisören vid ett-tiden. Det ska bli sååååå skönt att bli av med detta halvlånga trassel som jag har på huvudet nu.

Efter det så blir det mera plugg på bibblan eller på skolan. Skönt att hinna jobba undan lite. Känns som att vi har rätt mycket på gång samtidigt i alla ämnen (förutom i datakunskap för den kursen är ju inte direkt svår...).


Ja som sagt, i övrigt så är det skola, lite till skola och ännu mera skola som snurrar i skallen på mig. Måste nog avsluta bloggandet nu så att jag hinner göra lite mera förberedelser inför morgondagens lektioner.

Puss och kram på er vänner. Ha de gött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards