Alla inlägg den 14 november 2014

Av Heidi Månsson - 14 november 2014 11:49

Jag springer runt här hemma och röjjer och Linnea är hemma från dagis - bara just ifall att. Hon är nästan helt fri från sin förkylning nu och väldigt pigg men pyttelite småsnorig. Har hon nu varit hemma hela veckan så kan hon lika gärna vara hemma idag med för att verkligen vara "säker" på att hon är så frisk hon bara kan vara i morgon. Eftersom det inte var några bekymmer med passbyten på jobbet så känns detta som den bästa lösningen. Fredrik var ju hemma med Linnea igår och idag var han tvungen att köra färdigt sina glassrundor.

Vad gör då en desperat förälder som "inte har tid" med sina barn för att det är kalas i morgon och här hemma ser det ut som hej kom å hjälp mig - jo man sätter barnet vid tv:n. Säga vad man säga vill (mammamaffian sliter väl sitt hår nu) men när ungen inte vill leka själv och jag har miljoner saker att göra så blir det ibland så att tv:n får agera barnvakt. Så de så! Bättre det än att hon skickas tillbaka till dagis för då skulle säkert det sista lilla av förkylningen få fäste igen och så har vi ett inställt kalas i morgon plus att nästa vecka blir det mera VAB och det pallar inte jag!! Nä jisses vad det kan vara påfrestande att vara hemma med ett sjukt barn som är pigg ändå. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra -"Mamma...jag har tråkigt...vad ska vi göra?" och då har vi ändå pysslat i mängder, varit ute och ritat med gatukritor, målat i alla möjliga målarböcker, haft dockteater, lagt pärlplattor, gjort smycken med pärlor, spelat spel på datorn, lagt pussel, lekt med My Little Pony, klätt ut oss med mera. Nä att vara hemma med sjuka barn är inte så kul. Nu hoppas vi att det inte blir mer VAB på ett tag.


Jag ska fortsätta röjja. Sen ikväll är det jobb. I morgon smäller det - vad har vi gett oss in på?? Får man boka av hela kalaset...? Hehe. Det kommer ca 13 ungar å alla är i 4-5 års ålern. Gaaaaaaaaah!

Vi hörs i morgon - om jag har överlevt... ;)

Av Heidi Månsson - 14 november 2014 00:24

Nattugglan är vaken igen. Klockan är alldeles för mycket och med tanke på att jag klev upp innan 6 i morse och har jobbat en hel dag så borde jag ju vara tröttare än jag är just nu. Det råkar dock vara så att det slog fullständigt slint i huvudet på mig (ja mer än vanligt) just precis när jag egentligen tänkte gå och lägga mig. Vid kvällsrutinerna så fick jag helt plötsligt en väldig lust att blogga så tjaaaa - vad göra annat än att ge efter? Hehe. Man ska ju smida medans järnet är varmt heter det ju :)


Idag har jag fått en full laddning av positiv energi och allt tack vare att det går att dela bilder och tagga vänner på facebook. Facebook är bra! Vad har nu hänt tänker kanske ni och jo det ska jag berätta för er. På min rast på jobbet så fick jag syn på att jag var taggad i ett inlägg som handlar om smörgåstårtor. Jag och två av mina underbara kollegor tycker väldigt mycket om smörgåstårta. Det finns ett fik inne i stan som har jättegoda smörgåstårtor och det brukar dom bara ha på fredagar. Vi har försökt få till en smörgåstårte"dejt" på det fiket när alla vi är lediga på samma fredag vilket inte är jättelätt. Vi hade lyckats boka in ett besök där för ett tag sedan men så kom det oplanderade saker i vägen och vi fick skjuta på det hela. Helt plötsligt idag så fick jag då syn på detta inlägg med bra erbjudande på smörgåstårta. Lite hastigt och lustigt så var det en fikadejt inplanerad efter jobbet idag men sen så blev det fördröjt av olika anledningar och när vi väl kom dit så var alla smörgåstårtor slut :(  Det stoppade oss dock inte utan det blev en go middag på Casablanca istället och det var ju inte fy skam! :=) Vi tre fick äntligen chansen till att sitta ner i lugn och ro, prata lite skit och boosta upp vår energi igen. Det är sådana halvt oplanderade stunder som kan bli så bra så bra! Tror vi behövde detta alla tre  . Tack Jennie och Rebecca för en mycket trevlig pratstund/middag!


När jag kom hem så satt jag ett tag vid datorn och läste lite på andras bloggar. Funderade på om jag skulle palla blogga själv men bestämde mig för att jag inte orkade med det ikväll. Hmmm - det svänger snabbt...

Min man kom och frågade om jag ville kika på nån film och det nappade jag på. Tyvärr så lyckades vi (eller jag kanske det var?) välja en riktig skitfilm. Elijah Wood är med i den så jag trodde att den skulle vara bättre för han har ju ändå varit med i några bra rullar även om man räknar bort Sagan Om Ringen-triologin. Filmen hette Open Window och jag säger ju bara så här: SE DEN INTE! Lägg hellre den tiden på att städa kryddskåpet eller nått. Det får man ju åtminstonde nått utav att göra liksom. Nä bättre lycka nästa gång.


I morgon ska jag röjja lite här hemma för på lördag smäller det ju. Äntligen ska dottern få ha sitt efterlängtade Halloweenkalas :)  Hon har ju varit sjuk och Fredrik och jag har pusslat för att få arbetsveckan att gå ihop och jag har fått byta turer på jobbet tack vare snälla kollegor som har ställt upp. Linnea fick chansen att vara hemma och krya på sig ordentligt istället för att vi var tvungna att kasta in henne på dagis någon dag förtidigt och sen skulle det vända igen så hon hade blivit sämre igen. Nu är hon pigg och kommer förhoppningsvis få vara i fred igen för alla baciller och bacilusker. Håll tummarna!


Jag har läst ut en bok till som är skriven av Sofie Sarenbrant och den var inte sämre den än den förra. Jag ska se om jag kan få fatt i nästa i serien. Riktigt bra skriven var den!! "Vecka 36" hette hennes första bok och "I stället för dig" var uppföljaren på den. Nu kommer "Vila i frid" som trea men jag tror inte att den har så mycket med de föregående två att göra. Det får bli en tur till bibblan snart igen helt enkelt.


Nä nu börjar faktiskt tröttheten komma smygandes så jag kilar iväg för att lägga huvudet på kudden. Znarka zött! Ses säkert i morgon igen. <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards